Cele mai mari greseli in branding
14-Oct-2008 by Florin Campeanu
Tags: brand, branding, greseli, identitate vizuala, focus
Atunci cand porniti la drum in construirea unui brand (adica faceti un branding), este foarte posibil sa comiteti o serie de erori. Le-am identificat pe cele mai mari si vi le prezentam succint, in speranta ca aceste informatii va vor ajuta sa creati un brand revolutionar, de mare succes.
- Identitate de firma neconsistenta. Daca ati stabilit un logo, numai acesta trebuie folosit pe cartile de vizita sau orice document reprezinta compania. De asemenea, mesajul trebuie sa fie acelasi.
- Vanzare defectuoasa a brandului. Mai ales in primele luni de viata, brandul trebuie vandut de cei mai buni angajati pe care ii aveti. Nu uitati ca oamenii cumpara de la… oameni, nu de la firme.
- Identitate vizuala ineficienta. Brandul inseamna vizual (fotografii, reclame, logo, fonturi expresive). Cand oamenii vad logo-ul McDonald’s stiu ca in acel restaurant gasesc hamburgeri si cartofi prajiti.
- Lipsa unui brand-history. Tot ceea ce tine de promovarea brandului se arhiveaza cu atentie. Convorbirile telefonice se inregistreaza, dosarele cu oferte se analizeaza. De multe ori, reteta succesului se gaseste in documentatia adunata in ani de munca.
- Feed-back inexistent de la actualii clienti. Cele mai bune idei despre dezvoltarea brandului le primiti de la clientii existenti. A nu vorbi cu ei este o adevarata crima! Cereti-le parerea prin chestionare, sondaje, telefoane.
- Focus diversificat. Focus inseamna concentrare pe o idee, un produs, o piata. Pana cand nu terminati o actiune inceputa, oricare ar fi aceasta, este total neprofitabil sa va orientati catre o alta. Nu uitati de proverbul cu cel care alearga dupa mai multi iepuri.
- Optimism scazut. Cand construiti un brand, in fiecare dimineata trebuie sa va treziti cu convingerea ca puteti cuceri lumea. Daca dumneavoastra nu sunteti increzator, de ce ar fi angajatii din subordine sau, mai ales, clientii?