7 strategii pentru a conduce o discutie dificila



Tags: lider, companie, obiective, motivare, manager, angajati, personalitate



Un lider bun se cunoaste dupa capacitatea de a-i insufleti pe ceilalti. Este important ca el sa se poata baza pe o echipa care sa fie implicata in urmarirea obiectivelor companiei. Daca intentionati sa dezvoltati o companie in cadrul careia angajatii sa se simta apreciati si respectati, atunci modul in care aplanati conflictele si tratati neintelegerile devine extrem de important.

1. Indiferent care ar fi tema, derulati discutia in particular. Rufele nu trebuie spalate in public! Atunci cand neintelegerile sunt facute publice, cei neimplicati direct se simt „in plus" si neconfortabil. Iar cei implicati se simt de-a dreptul penibil! De asemenea, capitalul lor de incredere in ceea ce va priveste scade simtitor;

2. Fiti sigur(a) pe ceea ce trebuie sa spuneti, comunicati problema cat se poate de repede si concentrati-va numai pe fapte concrete. Este esential sa aveti o imagine foarte clara despre ceea ce urmeaza sa spuneti inainte de a aduce problema in atentia persoanei vizate. Nu lasati sa treaca prea mult timp fara a transmite ceva. A nu trata problema in nici un fel nu va duce la rezolvarea acesteia, de la sine, ci o va face sa creasca si mai mult. In plus, de regula, o problema nerezolvata este ca un burete pentru tot soiul de resentimente, care inghit energia companiei si o deturneaza de la sensul ei corect;

3. Concentrati-va de fiecare data asupra unui singur aspect. Este foarte probabil sa aveti o gramada de lucruri de discutat. Luati-le insa pe rand. Prea multe subiecte deschise in acelasi timp congestioneaza dezbaterea si incetoseaza solutiile;

4. Pastrati un ton moderat al vocii si nu vorbiti intr-o maniera acuzatoare. Un ton ridicat si acuzator poate fi intimidant si va fi intotdeauna receptat ca o agresiune, ducand chiar uneori la adevarate „batalii de cuvinte", cand nimeni nu mai asculta pe nimeni si nici unul dintre interlocutori nu iese victorios. In special persoanele mai timide, atunci cand au de a face cu cineva de care le este teama, care le intimideaza, tind sa bata in retragere, nu mai spun nimic sau spun orice pentru a calma situatia si a pastra o spuza de pace, care pentru ei este vitala;

5. Dati interlocutorului dumneavoastra sansa de a se exprima si, daca simtiti ca tocmai ati auzit ceva care nu va este pe plac, rugati-l sa repete pentru a intelege mai bine situatia, fara a deveni insa defensiv(a). Uneori, atunci cand avem impresia ca stim tot ceea ce e de cunoscut, nu mai reusim sa ascultam decat „pe jumatate". In loc sa ascultam pentru a intelege, auzim doar cuvinte care ne sunt de folos pentru a contrazice cu orice chip;

6. Abordati problema din punctul de vedere al interlocutorului. Nu fiti foarte sigur(a) ca stiti ceea ce este in mintea sa sau ca va aflati in posesia tuturor datelor problemei. Nu aduceti in atentie lucruri pe care acesta nu le-ar putea schimba, indiferent de cata buna-vointa ar da dovada;

7. Tratati-va interlocutorul cu respect si incercati sa ajungeti la o rezolvare a problemei de care sa beneficieze ambele parti. In acest mod veti reusi sa (re)motivati pana si cel mai recalcitrant angajat. Asta, bineinteles, numai daca va este cu adevarat necesar...:)

(articol preluat din www.manager.ro)



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport