Tags: om de vanzari, vanzari, strategie de vanzari, client, potential client



In mod firesc, un om de vanzari excelent este cel care vinde foarte bine, atat catre vechi clienti, cat si catre “cold names” (potentiali clienti). Este increzator in fortele proprii si nu cedeaza nici atunci cand ferestrele pe care obisnuieste sa intre au fost inlocuite cu placi groase de tabla. Se regrupeaza si, gratie talentului sau, tot reuseste sa obtina o comanda. Omul de vanzari mediocru este cel ce se lamenteaza zi de zi si asteapta ora 17.00 pentru a… rupe poarta. Vinde greu, mai mult impins de la spate. Lucrul cu un astfel de om este un calvar, de cele mai multe ori. Revenind la omul de vanzari excelent, trebuie spus ca el este cel care stie totul despre clientul dumneavoastra. Iar TOTUL nu inseamna doar numele si prenumele, numarul de telefon si, eventual, un istoric al sau in relatia cu firma. TOTUL inseamna ca, intr-o baza de date cu clienti, toate campurile de mai jos sunt completate. Asadar, pentru a avea intotdeauna succes, trebuie sa stiti despre clientul dumneavoastra:

1. Numele si prenumele,
2. Adresa de la birou,
3. Telefonul de la birou,
4. Telefonul mobil,
5. Adresa de acasa,
6. Telefonul de acasa,
7. Data nasterii,
8. Semnul zodiacal,
9. Inaltimea,
10. Greutatea,
11. Starea civila,
12. Religia,
13. Nivelul de educatie si scolile absolvite,
14. Numele partenerului de viata,
15. Profesia partenerului de viata,
16. Data casatoriei (daca este cazul),
17. Numele si varsta copiilor,
18. Domeniile de interes (profesionale),
19. Domeniile de interes (extra-profesionale),
20. Apartenenta la diferite asociatii, fundatii,
21. Fumator / nefumator,
22. Restaurantele preferate,
23. Mancarea preferata,
24. Cartile preferate,
25. Sportul preferat,
26. Masina pe care o conduce,
27. Modelele sale in viata,
28. Problemele sale majore,
29. Satisfactiile profesionale,
30. Punctele sale forte

Aveti mare grija! O parte din aceste informatii intra sub incidenta legii privind informatiile confidentiale. Suntem siguri insa ca veti sti sa le exploatati conform legii. Revenind la omul de vanzari excelent, el este cel care, intr-o baza de date sau intr-o agenda, are raspunsuri la toate cele 30 de intrebari de mai sus. Aceasta ii permite sa aiba intotdeauna un subiect de discutie, sa se faca placut de catre client / potential client si sa incheie telefonul / vizita cu o comanda.

Articol publicat in @-Vanzari, supliment gratuit al Consilier Departamentul de Vanzari (http://www.rs.ro/detalii_carte.asp?pid=411)


căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport