Tags: scrisoare de vanzare, direct mailing, target, nevoie, testimonials, marturii, beneficii, post scriptum, garantie



Direct Mailing-ul, in ciuda unor nenumarate piedici puse voluntar sau involuntar de catre anumite institutii si companii, ramane un mijloc eficient de promovare. Elementul central in jurul caruia graviteaza tot ceea ce inseamna Direct Mailing este, fara nici cea mai mica indoiala, scrisoarea de vanzare. Americanii au dus la perfectiune arta redactarii scrisorilor de vanzare, milioane si milioane de potentiali clienti azand prada, luna de luna, cuvintelor atent mestesugite, cum spune poetul. Si daca tot am vorbit despre poet, e bine sa spunem ca o scrisoare de vanzare este o poezie, o metafora, dar, inainte de toate, este un mijloc prin care potentialul client trebuie convertit in client. Asadar, pentru a reusi o scrisoare de vanzare perfecta, trebuie sa respectati urmatoarele reguli:

*** Asigurati-va ca mesajul satisface nevoile target-ului

Scrisoarea de vanzare este, in fapt, un mesaj transmis unui target (adudienta, ca sa respectam o anumita lege). E greu de crezut ca se pot vinde corturi unor persoane in al caror… CV scrie ca iubesc la nebunie hotelurile de 5 stele. E clar ca nici un mesaj nu va fi suficient de puternic pentru ca acestea sa cumpere un cort.

*** Fiti intotdeauna la obiect

“The more you tell, the more you sell” (Cu cat mai mult spui, cu atat mai mult vinzi) spun specialistii in vanzari. Insa daca va abateti de
la subiect si vorbiti despre un meci de fotbal in loc sa vindeti, de exemplu, vaze pentru flori, e greu de crezut ca aveti sanse prea mari de reusita.

*** Mesajul trebuie sa fie clar si concis

Dupa ce ati redactat scrisoarea de vanzare, reveniti asupra ei de doua-trei ori si eliminati tot “balastul”. Toate cuvintele sau frazele in plus, care nu au nici un impact asupra mesajului nu fac nimic altceva decat sa oboseasca destinatarul.

*** Accent pe beneficii, nu pe caracteristici

Aceasta regula este prezenta si in Consilier, dar o repetam aici pentru a-i mentiona inca o data importanta. Nu o caracteristica tehnica va vinde produsul/serviciul, ci beneficiul direct pe care cumparatorul il va descoperi in mesaj.

*** Adresarea trebuie sa fie personala

Chiar daca scrisoarea de vanzare va fi expediata in 100.000 de exemplare, stilul ei trebuie sa fie personal. Fiecare client este unic si trebuie sa se simta unic. El nu trebuie sa simta ca acelasi mesaj a fost receptionat si de catre alti oameni.

*** Trebuie sa primiti raspuns, nu sa vindeti

In Direct Mailing, scrisoarea de vanzare trebuie sa genereze un raspuns, nu neaparat o vanzare. De foarte multe ori, nici nu vindeti, ci va oferiti premisa unei vanzari. In principiu, scrisoarea de vanzare deschide usa unei afaceri viitoare.

*** Nu va lansati in fraze academice

Nu toti destinatarii scrisorii de vanzare sunt oameni de stiinta! Specialistii spun ca nivelul trebuie sa fie unul mediu, ca pentru un absolvent de liceu. Daca destinatarul da fuga la dictionar sau se simte penibil, nu ati facut nimic…

*** P.S.-ul e de baza

Oamenilor le place sa citeasca P.S.-ul si trebuie sa puneti un mare accent pe redactarea acestuia. P.S.-ul este o oportunitate perfecta pentru a-i povesti despre cadouri sau despre garantie.

*** Daca nu e urgent nu e bine…

Trebuie sa creati senzatia de urgenta! Daca destinatarul nu pune mana pe telefon sa va sune imediat ce primeste scrisoarea, e greu de crezut ca o va face dupa cateva zile. Atunci cand deja alte oferte s-au asezat linistite peste oferta dumneavoastra.

*** Nu aveti sanse fara garantie

Oamenii vor cumpara de la dumneavoastra pe baza unei scrisori de vanzare. Practic, imaginea produsului nu exista decat in… imaginatia lor, alimentata de scrisoarea de vanzare. Garantia este un element esential si trebuie sa fie intotdeauna prezenta. Altfel nu sunteti un partener serios.

*** Marturiile sunt aur curat!

Daca aveti cateva opinii ale unor clienti multumiti de produsul/serviciul dumneavoastra, atunci ati tras lozul cel mare! Marturiile, chiar fara mari veleitati… artistice, sunt mai puternice decat cele mai frumoase fraze pe care le puteti compune dvs.

Articol publicat in @-Vanzari, supliment gratuit al Consilier Departamentul de Vanzari (http://www.rs.ro/detalii_carte.asp?pid=411)

*** Vrei un training pe vanzari? Da-mi un mail la florinc@rs.ro!


căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport