Tags: 5 argumente pentru alegerea publicitatii stradale, outdoor advertising



Ca in multe alte domenii, si in cazul publicitatii stradale, Romania nu a facut nimic altceva decat sa copieze modele de succes. Tot ceea ce a mers si merge peste hotare (SUA, Marea Britanie, Franta, Germania), merge, cu modificarile de rigoare, si aici. Iar in multe cazuri modificarile sunt minore si tin, poate, de o anumita identitate culturala ce se face simtita si in publicitate. Daca am fi reactionat, totusi, diferit, McDonalds-urile ar fi fost goale, iar Mall-urile ar fi fost cele mai catastrofale investitii din istoria post-decembrista a Romaniei.

Specialisti din lumea intreaga au incercat sa afle care este formula matematica a succesului publicitatii stradale. N-au reusit. Un singur lucru este clar: succesul exista! Altfel nu ar fi aparut, numai in ultimul an, in Romania, peste 10.000 de panouri stradale.
Pentru un om de vanzari ca dumneavoastra, outdoor advertising inseamna cea mai convenabila reteta pentru investitii minime si rezultate maxime. O campanie eficienta de publicitate stradala poate fi facuta si cu 30.000 de euro. Sunt bani cu care cumparati, poate, 5 minute intr-o emisiune din aceea lacrimogena, cu iertari in direct si plansete in hohote... Dar o sa vedem, cateva fraze mai incolo, care sunt avantajele materiale ale unei astfel de campanii. Pana atunci, iata cele 5 argumente pentru care trebuie sa alegeti outdoor advertising ca tip de publicitate pentru urmatoarea dumneavoastra campanie:

1. Publicitatea stradala urmeaza, firesc, dezvoltarea umana. In outdoor advertising, chiar daca vorbim de mesaje agresive, dezvoltarea este strans legata de dezvoltarea pietei. De dezvoltarea unui comportament al consumatorilor. Oamenii din publicitate spun ca daca ai rezolvat problema mesajului din panoul stradal, ai rezolvat problema tuturor mesajelor, pe orice cale le-ai transmite. si e adevarat, pentru ca o metoda mai eficienta de a crea, dar si de a lua pulsul pietei, nu exista.

2. Mesajul este peste tot! Nimic mai adevarat! Ridicati ochii spre cer si vedeti un zepellin al celor de la BMW (actiunea a avut un succes extraordinar si a generat milioane de e-mail-uri cu "fotografii din zepelinul BMW"). Lasati ochii pe... pamant si dati peste 10-15 mesaje (cam atatea sunt intr-o intersectie aglomerata). Rulati in spatele unui autobuz si, de pe capota motorului, va face semne o superba domnisoara care va invita la o bere Tuborg. Opriti masina in parcare si, pe stalpul de iluminat, noul telefon LG abia asteapta sa va spuna ce stie sa faca. Biscuitii RoStar sunt prezenti pe multe din casele de pe marginea drumului ce duce spre Sibiu. Un panou la Academia Militara, in fapt un televizor gigant, va capteaza atentia seara, cand va duceti spre casa. Nu aveti nici o sansa: mesajul este peste tot!

3. Strada este o alta... casa. Pare greu de crezut, dar asa este. Petrecem pe strada, in medie, conform ultimelor studii, in jur de 3 ore pe zi. Nu-i rau deloc ca timp de expunere a mesajului dumneavoastra, nu-i asa? Iar marele avantaj al strazii este ca nu prea iti ofera alternative. Pe strada mergi, pur si simplu. si mai discuti cu partenerul sau partenera, daca exista. De plictiseala te mai uiti pe un panou, pe un televizor, pe un banner, pe o pictura pe... bloc. Va recunoasteti, nu? Ei bine, asa se comporta si potentialii dumneavoastra clienti! Vreti sa vindeti ceva tinerilor, inchiriati toate panourile din Regie sau din Copou pentru o luna. La finalul campaniei toti tinerii din Bucuresti si Iasi vor vorbi despre promotia dumneavoastra!

4. Outdoor advertising e (si) pentru cei mici. OK, sunteti Ursus sau JTI si, evident, bugetul dumneavoastra de publicitate este unul pe masura companiei. Dar daca reprezentati companie micuta, aflata la inceput de drum, in plin avant? si nu aveti sute de mii de euro ca sa lansati o ofensiva radio/tv/online? Pai atunci exista o singura speranta: publicitatea stradala. Cateva mii de euro investite cu cap va pot aduce notorietatea dorita si vanzari semnificativ crescute in comparatie cu un competitor care se bazeaza doar pe prezenta la raft. Atentie, insa: o singura campanie, pe modelul one-shot, nu da rezultate bune pe termen mediu si, practic, este inutila pe termen lung!

5. "Nu esti pe strada, nu existi!". 58 din cele mai cunoscute branduri din lume sunt prezente, permanent, pe strada. Celelalte fac campanii integrate de publicitate in care, normal, panourile publicitare sunt la loc de cinste. Sansa dumneavoastra este una mare: fiind inca la inceput, aceasta piata nu este inca sufocata. Daca sunati la un actor mare pe aceasta piata, Euromedia sa spunem, veti gasi suficiente panouri chiar pentru o campanie pe care doriti sa o incepeti peste cateva zile. in SUA acest lucru ar fi imposibil: panourile se vand pe doi-trei ani...

Outdoor advertising: The Best Of

Daca faceti un afis de 1 x 1 m si il lipiti pe usa de la intrarea in blocul in care locuiti sau pe poarta de la vila, se poate spune ca v-ati facut aparitia pe taramul publicitatii outdoor. Imaginatia nu are, asa cum spuneam, nici o limita. Vreti sa vopsiti un trotuar in culorile produsului dumneavoastra? Succes! Vreti sa pictati toate geamurile de la Unirea Shopping Center? Perfect! Dar v-au luat-o altii inainte...
Ca in orice domeniu, si in cazul publicitatii stradale exista idei verificate si care dau rezultatele scontate intr-o campanie. Conform tuturor actorilor de pe piata, in Romania, cele mai eficiente cai de promovare outdoor sunt:

Panoul de tip "unipol"
Termenul unipol (intalnit si sub denumirea de "unipole") reprezinta o structura metalica pe care sunt afisate materiale publicitare (intre 10 si 70 mp), la o inaltime medie de 9 metri. Unele sunt cu o singura fata, altele sunt cu dubla-fata. Pot fi iluminate frontal (front-lit), din interior (backlit) sau neiluminate (vizibile doar pe timpul zilei).

Caseta luminoasa
Din Stiplex, cu structura de duraluminiu, aceste casete au un impact deosebit mai ales pe timpul noptii, fiind pozitionate, de regula, in preajma restaurantelor, a teatrelor sau a pub-urilor. si ele pot avea o fata sau doua, in functie de posibilitatea de vizualizare a mesajului. Dimensiunile variaza, de la cativa metri patrati la aproximativ 60-70 metri patrati.

Constructiile speciale (Rooftop)
in categoria constructiilor speciale intra, in principal, constructiile realizate pe terasele cladirilor, vizibile de la mare distanta. Impactul asupra publicului este unul important, fiind vorba de constructii spectaculoase. insa, pe cat sunt de spectaculoase, pe atat sunt si de costisitoare.

Bannerul standard
Sunt din poliplan, vinil, plasa si le vedeti agatate, in special, de diferite cladiri sau atarnand intre doi stalpi de iluminat stradal. Cele de plasa se mai numesc si mese sau (mesh-uri) si au dimensiuni gigant, ajungand, in unele cazuri, si la 100 mp. Sunt celebre mesele cu JR facand reclama la Lukoil in Piata Natiunilor Unite din Bucuresti.

Autobuzul (Troleibuzul)
Sunt din ce in ce mai frecvente si, cel putin in Bucuresti, nu mai exista autobuze sau troleibuze... nepictate. Trebuie retinut ca nu puteti inchiria un autobuz pentru mai putin de o luna. De fapt, nu v-ati recupera investitia, pentru decorarea unui autobuz avand nevoie de un autocolant special, care se printeaza pe un plotter de mari dimensiuni, cu costuri si ele importante.
Nu neglijati nici statia de autobuz unde puteti pune mesaje in casete luminoase.

Exemplu
In istoria publicitatii stradale a ramas ca termen de referinta o campanie realizata de cei de la The Economist. Pe acoperisul autobuzelor care circulau printr-o mare metropola americana, ei au pus urmatorul mesaj: "The Economist ii saluta pe cei care au ajuns sus!". Mesajul, invizibil pentru oamenii de pe strada, a facut furori printre cei ce lucrau in birourile situatie in zgarie-norii metropolei. De aici pana la formarea unui curent de opinie si dublarea numarului de abonamente la The Economist in zona respectiva nu a mai fost decat un pas.

Tramvaiul (Metroul)
Practic, nu sunt mari diferente intre materialele utilizate pentru decorarea autobuzelor sau troleibuzelor si cele folosite in acest caz. Trebuie sa stiti ca tramvaiele se decoreaza cu mesaje pentru minimum 6 luni, conform regulilor agentiilor de publicitate. si la metrou e la fel, cu sfatul de a gandi bine mesajul pus pe un metrou. Foarte putin vizibil, metroul are, totusi, marele avantaj de a f.... asteptat cu sufletul la gura. Aparand din intuneric, desi ofera un mesaj vizibil doar cateva secunde, metroul are un impact foarte puternic.
in aceeasi ordine de idei, panourile puse in statiile de metrou sunt extrem de solicitate. Fara agitatia de afara, fara alte puncte de interes, omul care calatoreste cu metroul va fi atras de un mesaj puternic.

Taxiul
Probabil veti spune ca sunt putine taxiuri si ca impactul este unul redus. Ei bine, va inselati! Daca sunteti bucurestean, aduceti-va aminte cat de mult s-a vorbit despre casetele luminoase cu Connex montate pe taxiurile Cristaxi. Foarte populare sunt in Occident mesajele puse pe casete fixate pe portbagajul taxiurilor. Cei care circula in spatele acestora nu pot ignora mesajul, asa cum nu pot ignora stopurile pe frana ale colegului de trafic.

Avionul
Iarasi veti spune ca sunt putine sau ca sunt putini cei ce calatoresc cu avionul. Poate ca aveti dreptate, dar Croatia Airlines a facut o treaba excelenta punand pe fiecare din avioanele sale imagini imense cu litoralul croat. in orice aeroport au ajuns avioanele respective e clar ca au fost punctul de atractie. Iar omul de afaceri obosit si plictisit care asteapta avionul intr-un aeroport aglomerat, uitandu-se pe geam, iti poate face planuri de vacanta alaturi de familie. in acelasi registru "tactic", Alitalia a pus postere cu echipa nationala de fotbal pe avioanele sale.
Ramanand la publicitatea... aeriana, conform unor studii recente, aeroportul este locul ideal pentru outdoor advertising. Motivele sunt evidente:

- cel mai mic cost per view,
- expunere si public 24 de ore din 24,
- cei mai frecventi calatori sunt factori de decizie,
- poate fi promovat orice produs sau serviciu,
- in cifre, dintre cei ce calatoresc cu avionul 76% ocupa pozitii manageriale, 61% au laptop, 72% detin o casa, 73% au terminat o institutie de invatamant superior, 84% au telefon celular, toti detin cel putin un card de debit sau credit, 91% folosesc serviciile unei agentii de turism.

Panoul mobil
in ultima campanie electorala masinile ce trageau dupa ele afise cu Traian Basescu sau cele care aveau, in loc de remorca, o cutie cu trei fete (billboard-uri) au fost la mare moda. in orice parcare gasiti, uitata eleganta, o mini-remorca formata din doua panouri de pe care va privesc Carcotasii sau cine stie ce vedeta Playboy. De asemenea, masinile... cantatoare ale celor de la Radio 21 sau Radio Guerilla au impanzit marile orase.

Mediile revolutionare
Includem in aceasta categorie toate ideile pe care le aveti privind publicitatea stradala. Asa cum am mai spus, este acceptat orice considerati ca poate sustine un mesaj puternic. Sunt in top ATM-urile (la BRD va asteapta Nadia, Hagi si cu Nastase care va zambesc atunci cand introduceti cardul), afisele din lift (cei de la Medicover au avut o campanie interesanta), dar si reclamele din toalete ("make pee, not war!")

Oricare din mijloacele de promovare de mai sus veti alege, un lucru este cert: pentru investitia dumneavoastra veti obtine un rezultat corect si o promovare eficienta care se va regasi in vanzarile companiei.



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport