Lansarea gspTV: succes sau insucces?



Tags: Kanal D, National TV, Telesport, gsptv, gsptv.ro, gsp, Intact, Antena 1, rating, fotbal



Acoperirea redusa in teritoriu a canalului de sport GSP TV si notorietatea scazuta au influentat ratingurile partidelor din prima etapa a Ligii I

Din cele sase partide transmise de GSP, doar una singura a avut un rating de peste 1% in mediul urban. Campionatul a debutat la tv in anonimat.

FC Brasov – Unirea Urziceni si Universitatea Craiova – Poli. Iasi, primele doua meciuri din campionatul intern transmise de GSP TV (pe extensiile corespunzatoare), au inregistrat audiente medii de 98.000 de telespectatori in mediul urban (0,9% rating), respectiv 39.000 de persoane (0,3%).

E mult, e putin? „A rupt sondajele" GSP TV cu aceste meciuri de debut? Orice raspuns categoric este hazardat. Dintre cele sase partide transmise (sambata si duminica) de acest post, doar unul singur, Pandurii – Dinamo, a depasit in urban un punct de rating (1,6%).

Toate aceste audiente sunt caracteristice unui post de nisa care abia s-a lansat. Mai mult, GSP TV se poate receptiona, in prezent, in pachetul de baza al operatorului de cablu RCS&RDS si al platformei digitale Digi TV. Acestea acopera 30% din piata de cablu si de platforme digitale (1,85 milioane de abonati).

Comparatiile sunt irelevante
Un alt factor ce a influentat audientele din prima etapa este obiceiul de consum tv. Fiind un produs de media nou, telespectatorii (cei care au avut acces la transmisiuni) nu au inca „reflexul" format pe telecomanda.

Acelasi lucru s-a intamplat si cu lansarea Kanal D, la inceputul anului 2007, cand meciurile din optiunea 1 si 4 au avut ratinguri foarte slabe. Oamenii nu stiau unde sa afla Kanal D. Acelasi lucru se intampla si cu noua televiziune a trustului Intact.

In aceste conditii, sa compari ratingurile primelor partide din Liga I, transmise de GSP TV, cu cele inregistrate de Steaua – Roma (amical difuzat de Pro TV) sau FC Vaslui – Neftici Baku (Cupa Intertoto, TVR 1) este o capcana a cunoscutei zicale: „mere cu pere". Aceeasi greseala s-ar produce daca am incerca sa comparam ratingurile de acum cu cele din prima etapa a anului trecut.

Vorbim atunci despre alte posturi tv (Kanal D, National TV, Telesport) si despre alta obisnuinta de consum. Mai mult, GSP TV nu are pretentia de a fi inca un brand cunoscut, nici macar un brand de televiziune deja format, in adevaratul sens al cuvantului. Sa mai adaugam ca prima etapa s-a desfasurat in plin sezon estival, cand multi romani se afla in vacanta si consumul general pe tv este in suferinta.

Cifrele sunt relevante sub aspectul punctelor de la care porneste aceasta televiziune pe piata autohtona. Sa faci aproape un punct de rating din start, e adevarat in meciul campioanei CFR cu CS Otopeni, poate fi considerat un... (continuare in
Adevarul )


căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport