Cum poti ramane fara bani pe card...



Tags: carduri, furturi, bancomate, tranzactii, pin, plata card, retragere numeratr



Sistemele informatice ale bancilor pot genera, uneori, tranzactii esuate fie la plata prin card (direct la comerciant), fie la retragerea de numerar (de la bancomat). Aceste erori intra in categoria celor mai elegante „tepe" pe care bancile le dau clientilor.

Putini dintre posesorii de carduri stiu ca sumele aferente tranzactiilor esuate sunt blocate, iar daca nu sesizeaza banca intr-un anumit interval de timp, banii nu mai pot fi recuperati.

Practic, clientii pot ajunge sa imbogateasca banca sau comerciantul in urma tranzactiilor esuate, dar si a lipsei de informare. Cei care nu stiu ca au obligatia contractuala de a cere banii inapoi se trezesc fara ei in cont. Gestionarea stricta a contului ramane cea mai sigura solutie pentru a nu cadea victima sistemului.

 

Din cauza problemelor aparute in sistemul informatic al bancilor, clientii pot avea surprize neplacute cand isi verifica soldul

Tot mai multi clienti ai bancilor raman fara bani in cont din cauza unor tranzactii prin card esuate. Daca nu sesizeaza institutia, banii nu vor fi niciodata recuperati.

Clientii Bancii Transilvania (BT) au intampinat la sfarsitul saptamanii trecute probleme la utilizarea cardurilor VISA. Practic, acestia au ramas fara bani in cont, incercand sa efectueze tranzactii prin card la comercianti sau la retragerea de numerar de la bancomate.

"A avut loc un upgrade al sistemului informatic si dintr-o eroare au fost afectate tranzactiile efectuate cu carduri VISA la bancomatele sau POS-urile altor banci", ne-a declarat Gabriela Nistor, director executiv in cadrul BT. Institutia s-a autosesizat, iar sumele blocate au reintrat in conturile detinatorilor de card in aceeasi zi. Desi ar fi fost de asteptat, nu a existat nicio informare oficiala a publicului in acest sens.

Cine nu casca ochii, casca punga

 

Acesta este insa un caz fericit. Nu de putine ori se intampla ca posesorii de carduri sa-si piarda banii dintr-o eroare a sistemului, fara sa-i mai recupereze. Fie nu-si dau seama de lipsa sumelor din cont, fie cunosc acest lucru, dar nu sesizeaza banca emitenta a cardului. Cert este ca foarte putine institutii de credit returneaza clientilor banii din proprie initiativa.

De fapt, in majoritatea cererilor de emitere a cardului exista o prevedere prin care posesorul se obliga sa anunte banca despre orice refuz nejustificat de acceptare a cardului de catre comerciant sau de catre unitatile bancii. Iar atat timp cat clientul a semnat cererea, inseamna ca este de acord cu prevederile bancii si nu le va putea contesta ulterior.

Revenind la mult dezbatuta lipsa de educatie bancara a clientilor, este firesc sa ne intrebam cati dintre noi citesc cu atentie prevederile scrise marunt in contractele cu banca. Este bine de stiut faptul ca posesorul cardului poate anunta banca privind eventualele nereguli doar intr-un anumit interval de timp stabilit in contract. Dupa acest termen orice contestatie sau refuz de plata nu mai intra in… (continuare in Adevarul).

Multumim, Adevarul!



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport