Guvernul da taxa inapoi!



Tags: taxa auto, auto, masini germane, masini nemtesti, taxa de prima inmatriculare, inmatriculare, autovit



O parte din suma pe care romanii au platit-o, pana acum, ca taxa de prima inmatriculare, va fi rambursata de Executiv.

Statul va restitui diferenta de taxa auto rezultata din suma platita pana in prezent, potrivit reglementarilor din Codul Fiscal, si noua taxa de poluare auto care va fi introdusa la 1 iulie 2008, calculata in functie de caracteristicile fiecarei masini in parte. Totodata, conform celei de-a treia varianta a documentului aprobat de Comisia Europeana, autoturismele euro 3 si euro 4 vor fi taxate in functie de emisiile de dioxid de carbon.

"Taxa rezultata ca diferenta intre suma achitata de contribuabil in perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, si cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule se restituie pe baza procedurii stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta", se arata in proiectul ordonantei de urgenta privind taxa de poluare auto, discutat, astazi de Guvern in prima lectura.

Procedurile de restituire vor fi stabilite de Ministerul Mediului si Ministerul Economiei si Finantelor, in termen de 90 de zile de la data publicarii ordonantei de urgenta in Monitorul Oficial.

70% - noxe, 30% - dioxid de carbon

Potrivit celei de-a treia varianta a documentului aprobat de Comisia Europeana, autoturismele euro 3 si euro 4 vor fi taxate in functie de emisiile de dioxid de carbon.

Astfel aceasta varianta prevede taxarea noxelor in proportie de 70% si a dioxidului de carbon in proportie de 30%, a declarat ministrul Mediului Attila Korodi, iar acest principiu se aplica pentru masinile euro 3 si euro 4.

"Aceasta Ordonanta de Guvern este un instrument de protectie a mediului, pentru reducerea poluarii la autovehicule si va intra in bugetul Fondului pentru Mediu", a declarat Korodi, dupa sedinta de Guvern de astazi.

Printre proiectele de mediu finantate de taxa auto se numara reinnoirea parcului auto, impadurirea terenurilor degradate sau defrisate, producerea de resurse de energie alternativa, regenerabila, sau renaturarea terenurilor scoase din patrimoniul natural, potrivit ministrului Mediului.

"Am luat in considerare nu numai emisiile de noxe privind standardele Euro 0 - Euro 4, dar si emisiile de praf. Din fericire, exista si solutii tehnice la ora actuala care adauga un plus in retinerea particulelor de praf PM10. Acele masini diesel care au aceste filtre de particule vor primi o reducere de 25% din taxa calculata pentru autovehiculul respetiv", a spus Korordi.

Valoarea taxei scade in functie de vechime

Potrivit noii grile de calcul, valoarea taxei scade cu 5 la suta pentru fiecare an de vechime al masinii fata de cea incasata in prezent. Doar unele masini euro 3 au, insa, mentionate in cartea tehnica emisiile de dioxid de carbon. Pentru cele care nu au aceste informatii specificate, vor fi luate in calcul toate emisiile de poluanti, precum oxidul de azot, legate direct de cilindree si vechimea vehiculului.

Proprietarii acestor masini pot cere Registrului Auto Roman sa evalueze gradul emisiilor poluante. Testul special costa, insa, 600 de euro, bani care vor fi adaugati taxei de poluare auto. Taxa va fi calculata dupa noile principii si pentru masinile... (continuare in Evenimentul zilei)

Multumim, Evenimentul zilei!


căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport