5 mari greseli intr-o campanie online!
08-Feb-2008 by *** (invitat special pe blog)
Tags: Internet, marketing online, Google, SEO, Search Engine Optimization, motoare de cautare, optimizare
Cand primesti mesaje interesante, cu informatie de maxima importanta, e pacat sa nu mergi pe principiul "
citeste si da mai departe". Ceea ce fac in acest moment:-)
***
"Salutare!
Voi sa continuu seria emailurilor despre publicitatea onlineUnii oameni de arketing spun ca internetul ca si canal media, nu da rezultate asa de spectaculoase. Altii sustin contrariul.
Pana la urma, care este motivul pentru care unele campanii de publicitate pe internet au succes mult mai mare decat altele?
Iata mai jos 5 greseli pe care o buna parte dintre companiile prezente pe internet
inca le fac:
1.
Nu isi stabilesc intai scopul campaniei online: consolidarea imaginii companiei fata de cumparatorii lor, generare de trafic pe site-ul lor, cresterea ratei vanzarilor, inducerea dorintei de cumparare potentialilor, accentuarea mesajului trimis si pe ceilalti vectori media...etc.
2.
Nu se adreseaza unui public specific (public tinta).
Aceasta este cea mai importanta dintre greseli. Nu definesc foarte clar, nu vizualizeaza cui vand produsul, serviciul lor...etc. In publicitatea online, pentru a avea rezultate trebuie sa te adresezi in primul rand unui public specific de oameni care au interese specifice. Trebuie sa te asiguri ca stii exact cine iti va cumpara produsul si unde gasesti acele persoane online. De exemplu: daca comercializezi produse de machiaj este foarte clar care este audienta ta si atunci alegi un site cu public 100% feminin pentru ati promova afacerea.
3.
Nu au un site foarte bine pus la punct - atat din punct de vedere design cat si programare.
Daca omul dupa ce face click pe reclama si intrand pe site-ul respectiv nu gaseste ceea ce cauta, daca site-ul se incarca greu...etc., degeaba s-a investit in reclama. Cu siguranta acel potential este pierdut definitiv. Nu se va mai intoarce. Va cumpara de la altcineva. Regula nescrisa pentru site: daca din 3 click-uri nu ajung la informatia pe care o caut, inseamna ca acel site este facut prost. Din pacate sunt destul de multe astfel de site-uri...
4.
Nu au un titlu potrivit pentru reclama lor.
Trebuie folosite cuvinte care prezinta beneficiile a ceea ce prezinti in produsul sau serviciul pe care il vinzi. Cuvinte cu care audienta ta este obisnuita.
5.
Nu sunt suficienti de activi si consecventi in promovarea produsului/serviciului.
O campanie publicitara trebuie sa aiba continuitate pentru a-si indeplini asa cum trebuie sarcina de convingere. In publicitate comunicarea intermitenta nu este comunicare. Frecventa si consecventa sunt secretele succesului in publicitate.
Acestea sunt din punctul meu de vedere, cele cinci greseli pe care ar trebui sa le eviti.
Sper sa te ajute acest mesaj.
In cazul in care apar intrebari iti stau la dispozitie cu placere.
Cordial,
Dan Pantea"