Ce-si doresc femeile?



Tags: marketing online, comert electronic, magazin, comert, e-store, emag.ro, electronice, televizoare, carti, muzica, femei, Unica, Tonica, Cosmopolitan, Joy, Bolero



Comunicat de presa www.cercetareonline.ro

Acum cateva saptamani am demarat o cercetare online care avea ca subiect o intrebare veche de cand lumea: 'Ce-si doresc femeile?' Pentru ca timpul si spatiul nu ne permit un raspuns complet la o intrebare atat de complexa, ne-am multumit sa aflam ce-si doresc femeile atunci cand vine vorba despre cumparaturi online.

Pana la aceasta ora, am adunat un numar de 1143 de raspunsuri valide, pe site-ul ce gazduieste acest demers: www.cercetareonline.ro.
Am decis asadar ca este timpul sa va prezentam cateva rezultate. Partiale.
Partiale pentru ca cercetarea continua. Facem publice cateva dintre informatii pentru ca am promis asta celor ce ne-au sprijinit in acest demers si pentru ca ni s-a parut interesant de aflat care sunt cateva dintre dorintele si asteptarile femeilor in legatura cu shoppingul online.

Am remarcat de la inceput ca, asa cum era de asteptat, cele mai multe respondente (92%) sunt din mediul urban. Se pare ca, din pacate, cu toate eforturile depuse pana acum, gradul de penetrare al Internetului in mediul rural este inca destul de scazut.
Un lucru imbucurator pentru multi dintre cei interesati, si in special pentru cei ce activeaza in zona comertului electronic, este ca din totalul respondentelor 60% au facut cel putin o comanda online.

Ni se confirma asadar faptul ca femeilor nu numai ca nu le este teama sa se apropie de e-shopping, ba din contra, sunt deja up-to-date cu procedurile pe care le implica o comanda online. Mai mult chiar: 72% dintre respondentele noastre cu domiciliul in mediul urban sustin ca au cumparat deja online.
La polul opus, doar 14 procente din totalul respondentelor cu domiciliul in mediul rural spun ca au efectuat cumparaturi online.
Se remarca aici ca segmentul de varsta 18-35 ani este cel mai activ, mai bine de 78% dintre respondentele ce se incadreaza in acest segment fiind active in zona de e-shopping.

Desi poate parea oarecum ciudat, exista o mare disponibilitate din partea femeilor de a cumpara online...haine :). In ciuda tuturor scepticilor care sustineau ca e putin probabil ca femeile sa-si doreasca ceva ce nu pot atinge si pipai.
Cifrele spun mai mult de cat am putea noi: in mediul urban si-au manifestat dorinta de a achizitiona online produse de imbracaminte peste 96% (!) dintre persoanele chestionate; in timp ce in mediul rural, proportia este de aproximativ 50%.

In atentia proprietarilor de magazine virtuale!

Politicile magazinului pot face diferenta intre succes si esec! Sau, cel putin, asta rezulta din raspunsurile la cateva intrebari din chestionarul de pe www.cercetareonline.ro
Este bine sa stiti ca pentru clientele dumneavoastra, un aspect deosebit de important il ocupa politica de returnare a produselor. Mai exact, 63% dintre respondente ne-au asigurat ca pentru ele aceasta politica este foarte importanta. Daca le adaugam si pe cele 26% care au raspuns ca acorda importanta mare acestui aspect, obtinem niste rezultate extrem de convingatoare.

Insa pentru a returna, mai intai trebuie sa achizitioneze ceva, nu?
Corect, insa doar in masura in care magazinul dumneavoastra le convinge ca sunteti de incredere si ca nu vor fi inselate. Instinctul feminin functioneaza si online? Poate ca da, insa este evident ca femeile acorda o atentie sporita anumitor elemente care le-ar convinge de seriozitatea dumneavoastra:

Datele complete de contact, siglele de securitate, politicile de confidentialitate si un modul de contact direct nu ar trebui sub niciun chip sa lipseasca din magazinul dumneavoastra online.
Haideti sa presupunem ca magazinul dumneavoastra beneficiaza de toate elementele de mai sus si clienta a cautat, gasit, comparat si comandat un produs (sau mai multe).
Si credeti ca aici s-a terminat totul cu bine. And they all lived happily ever after....
NOT!
Femeile au o mai mare inclinatie catre detalii, nu? Si observa cu mai mare usurinta micile gesturi facute pentru a le multumi ca au cumparat din magazinul dumnavoastra. Observa si ambalajul in care a fost expediat produsul. Care conteaza intr-o masura mare sau foarte mare pentru mai bine de 72% dintre respondente. Deci mare grija!
Se spune ca exista rivalitati nebanuite intre reprezentantele sexului frumos.
Un lucru ce nu a fost surprins de cercetarea desfasurata de noi. :)

Am reusit insa sa aflam un aspect deosebit de important: cand vine vorba despre cumparaturi, femeile formeaza un grup extrem de unit, in care fiecare reprezentanta impartaseste propriile impresii sau pareri despre un articol. Si nu numai ca le impartaseste, insa 74% dintre respondente sustin ca tin cont de parerile altora atunci cand aleg sa cumpere sau nu un obiect.

Alte aspecte descoperite ?
Pai mai sunt foooarte multe, insa va mai amintim doar cateva:
Exista magazine care au reusit pana acum sa capteze atentia femeilor, atat prin stilul propus cat si prin periodicitatea cu care lanseaza colectii. Se observa insa un aspect important: comunicarea are importanta, fireste, insa femeile pun accent pe alte cateva aspecte atunci cand adauga un brand la “Favorite”: adaptarea la tendinte, materialele folosite, stilul personal, noutatile pe care le propune, etc.
Cam atat, deocamdata.

Speram ca acest scurt raport sa fie de folos atat magazinelor online cat si clientilor acestora. Promitem sa revenim cu rapoarte mai complexe in scurt timp dupa ce acest demers gazduit de www.cercetareonline.ro va fi incheiat.
Pana atunci insa, puteti accesa www.cercetareonline.ro/online_shopping pentru chart-uri, diagrame si alte informatii.



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport