Tags: Accesul companiilor la finantare, studiu, market research, Rentrop&Straton



Colegii mei din divizia Market Research au realizat un studiu formidabil (care explica multe din nivelul atins de economia romaneasca): "Accesul companiilor la finantare". Iata, pe scurt, care sunt cele mai interesante concluzii ale studiului:

- Accesul la finantare reprezinta cea mai presanta problema intampinata de companii la momentul actual, in derularea activitatii, urmata de identificarea si atragerea clientilor.
- Internetul detine primul loc in ceea ce priveste sursele de informare utilizate de manageri, cu privire la finantare;
- Cele mai cunoscute, cat si cele mai utilizate surse de finantare sunt creditele bancare si fondurile proprii;
- Primele doua criterii avute in vedere in alegerea modalitatii de finantare a afacerii sunt reprezentate de: riscurile asociate modalitatii respective de finantare si costurile implicate de alternativa de finantare;
- Riscul de dobanda este perceput ca avand cel mai mare nivel potential in ceea ce priveste influenta procesului de finantare asupra activitatii companiei/afacerii;
- Mai putin de o treime din companii au beneficiat pana in prezent de finantare din surse externe afacerii;
- Noile tehnologii, cat si procesul de cercetare, se numara printre cele mai putin utilizate directii de investitie a fondurilor obtinute din finantari;
- Intentia de solicitare a diverselor fonduri, potential necesare pe viitor, se indreapta preponderent in directia fondurilor proprii si a finantarilor din programe ale Uniunii Europene;
- Existenta unor relatii contractuale anterioare si reputatia detinuta de institutia financiara pe piata de profil  sunt principalele doua criterii luate in calcul de catre manageri  in vederea alegerii intermediarului financiar, pentru obtinerea finantarii necesare. Astfel, companiile detin si urmaresc sa detina relatii contractuale de creditare cu institutiile bancare ce beneficiaza de notorietate si putere financiara pe piata de profil.

Studiul "Accesul companiilor la finantare" a fost realizat pe un esantion de 1.027 de respondenti, in perioada 1 - 22 iunie 2011, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton. Mai multe detalii gasiti pe www.manager.ro.



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport