Chiar avem nevoie de mass-media?
01-Oct-2007 by Florin Campeanu
Tags: mass media, presa, putere, informatie, Pepsi, Coca Cola
Cu zeci de ani in urma, un om obisnuit a avut interesanta idee de a pune o bucata de carne tocata, prajita, intr-o chifla. A adaugat putina salata de varza, mustar si ketchup. Si a oferit-o oamenilor, alaturi de, fireste, o bautura care contine in denumire termenul Cola. Pepsi sau Coca, nu conteaza.
Afacerea nu mergea stralucit, iar proaspatul nostru om de afaceri se gandea serios la altceva. Pana cand un prieten, ziarist, a avut "nastrusnica" idee de a scire un editorial despre noul mod de viata al tinerilor americani. Care, intre doua cursuri de facultate sau in pauza de masa de la uzina, devoreaza rapid un... hamburger. Ziaristul amintea faptul ca, probabil, acest stil de viata se va impune rapid si va fi adoptat de catre intreaga America.
Editorialul, tiparit in mii de copii, a creat imediat un current de opinie. Iar succesul a fost enorm! A doua zi prietenul nostru, cel cu ideea, nu a avut suficienta carne pentru a servi toti clientii. Intr-un an, in treizeci de state din SUA au aparut sute de mini-restaurante cu o litera galbena, frumos stilizata, pe frontispiciu. Astazi, in aproape fiecare mare oras din Romania poti manca un hamburger. S-ar fi intamplat acelasi lucru fara editorialul jurnalistului?