Tags: motivare, angajati, metode motivationale, succes, scara motivationala, factori de stres, comunicare, performanta, sistem de recompense



1. Ganditi-va la punctele tari ale angajatului.
Foarte multi manageri fac marea greseala (dar umana, de altfel) de a se gandi la ceea ce angajatii fac prost. Nu foloseste la nimic sa va ganditi la “defectele” angajatului. Pentru a-l motiva trebuie sa-i descoperiti punctele tari si sa insistati asupra lor. Altfel riscati sa luptati pentru o cauza pierduta din start. Daca un angajat nu este foarte talentat in grafica pe computer, dar face niste prezentari multimedia exceptionale, este cazul sa-l motivati in directia in care da rezultate.

2. Nu utilizati metode motivationale care nu merg.
Repetand zilnic aceleasi lucruri despre utilitatea si eficienta actiunilor pe care doriti sa le desfasurati, fara a naste un interes deosebit, riscati sa va transformati intr-o papusa de teatru... Cum este o papusa de teatru? Simpatica, dar fara personalitate. Cand simtiti ca nu merge ceva, nu ezitati sa schimbati imediat tot... registrul tactic. Un adevarat lider este cel ce se poate replia imediat pe alte pozitii.

3. Reanalizati-va scara motivationala.
Nu trebuie sa va jenati ca, din cand in cand, sa va reanalizati scara motivationala. Daca angajatii dumneavoastra se complac intr-o rutina paguboasa, inseamna ca si tehnicile dumneavoastra de motivare au cazut prada aceleiasi rutine... Cereti sfaturi colegilor, colaboratorilor sau chiar superiorilor ierarhici pentru a afla ce mai e... la moda in motivare intr-o companie cum este cea de care raspundeti.

4. Invatati-va angajatii sa-si masoare singuri succesul.
Iata o cale extrem de interesanta. Puteti realiza formulare de evaluare a activitatilor si va puteti antrena angajatii in jocuri extrem de serioase. Masurarea succesului personal este, chiar si fara intentie, un factor motivational pentru colegul de birou, chiar daca, initial, va genera foarte multa invidie. Veti observa, in scurt timp, ca angajatii vor munci mai mult doar pentru simplul motiv ca nu vor sa ramana in urma.

5. Intrebati-va angajatii ce doresc.
Aduceti-va aminte, lucrati cu oameni si nu cu roboti sau saci de box. Oamenii, cu mici exceptii, adora sa fie intrebati, consultati. Luati-va fiecare angajat si intrebati-l ce l-ar motiva cel mai mult. Veti fi surprins ca anumiti angajati vor bani, in vreme ce altii isi doresc mai mult iesiri in aer liber sau meciuri de baschet intre colegi!

6. Eliminati factorii de stres.
Angajatii dumneavoastra se tem de anumite lucruri, care sunt atat de diverse incat ne-ar trebui doua capitole sa le mentionam. Descoperiti acesti factori distrugatori de atmosfera si eliminati-i pentru ca oamenii dumneavoastra sa lucreze in liniste, cu un randament evident imbunatatit.

7. Nu va perturbati angajatii!
Semnul de “Atentie, se lucreaza!” trebuie sa fie luat in seama si de catre manageri... Cartile de specialitate sunt pline de povestiri ale angajatilor care se plang de faptul ca, exact atunci cand sunt mai inspirati in ceea ce fac, sunt chemati de catre sef pentru noi “indicatii”. invatati sa transmiteti sarcinile de lucru scurt si concis, fara a avea nevoie de reveniri ce, in multe cazuri, pot deveni suparatoare.

8. Comunicati!
Multi angajati spun ca seful lor nu comunica bine cu ei. si mai multi sefi spun ca ei comunica foarte bine... Unde este adevarul? Ca de obicei, la mijloc! Un director care ofera prime consistente periodic angajatilor, dar sta de vorba cu ei o data pe an nu se poate astepta la o stare motivationala extraordinara in compania sa.

9. Intrebati-va angajatii de performantele lor.
Daca doriti ca un angajat sa lucreze mai mult si mai bine trebuie sa-l intrebati despre performantele sale. Manifestati-va interesul pentru munca sa, puneti-i intrebari si veti afla raspunsuri care se vor traduce, in scurt timp, in adevarate surse de profit pentru dumneavoastra.

10. Explicati foarte clar sistemul de recompense.
Fiti transparent si precizati de fiecare data cand este nevoie care este sistemul de recompense pe care il utilizati. Fara a realiza acest lucru puteti da prilej unor “barfe” care numai bine nu fac companiei. Oamenii vorbesc intotdeauna intre ei atunci cand au doar franturi de informatii. De aici si pana la crearea de scenarii inimaginabile despre prime si bonusuri care s-ar fi dat sau nu s-ar fi dat nu este decat un mic pas.

11. Inarmati-va cu un carnetel de idei.
Un manager care sta de vorba cu oamenii si isi noteaza totul intr-un carnetel este, fara indoiala, un manager interesat de soarta angajatilor si a companiei. Cum sa nu muncesti cu spor pentru un asemenea sef? Ei bine, angajatii vor gandi la fel. Notati-va elementele importante si castigati, dintr-un foc, doua elemente importante: o imagine pozitiva si o atmosfera de munca mult mai productiva.


*** Vrei un training pe motivare? Da-mi un mail la florinc@rs.ro!



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport