Mic dictionar de afaceri
15-Sep-2007 by Florin Campeanu
Tags: brand, board, cash-flow, jumbo pacj, gama sortimentala, target, pret psihologic
Le auziti peste tot in jurul dumneavoastra. Unele sunt barbarisme, altele, desi au un corespondent in limba romana, sunt folosite pentru a impresiona. Sau, pur si simplu, pentru ca ii este mai usor vorbitorului sa exprime o stare, un fapt, o idee, printr-un cuvant ce vine din franceza sau engleza. Dar nu numai atat! Ca administrator de afacere lucrati cu notiuni ce sunt mai greu accesibile "profanilor". Este vorba de sintagme ce definesc concepte sau termeni de afaceri. In fiecare actualizare vom incerca sa va prezentam cele mai importante cuvinte "deosebite" pe care le auziti sau le veti auzi (si folosi) ca manager.
Brand = Marca inregistrata, marca (de produs), marca de fabrica.
Board = Denumire din limba engleza pentru consiliul de conducere al unei companii sau organizatii; managing board = consiliu de administratie.
Canal de distributie = O categorie de intermediari care participa activ la fluxul unui produs de la producator la consumatorul/utilizatorul final.
Cash-flow = Fluxul de lichiditati al unei afaceri (traducere in limba romana: flux de numerar). Se calculeaza ca diferenta intre incasari si cheltuielile curente.
Economie de scara = Principiu economic, potrivit caruia costul mediu (unitar) al unui produs scade pe masura cresterii numarului de unitati fabricate/vandute.
Gama sortimentala = Ansamblu omogen de produse, destinat satisfacerii aceleiasi nevoi generice.
Jumbo pack = Ambalaj cu format special/gigant, folosit la desfacerea unor produse de larg consum (bere, detergenti).
Pret psihologic = Pret impar, cu o valoare imediat inferioara unui pret rotund (spre exemplu, 29.99 lei) sau o combinatie de diverse cifre (spre exemplu, 17.77 lei).
Target audience = In romaneste: public-tinta. Oamenii sau piata pentru care este facuta o anumita campanie de publicitate, de obicei este definita demografic.