Povestea unui furt de card dintr-un bancomat Bancpost
26-Mar-2008 by *** (invitat special pe blog)
Tags: carduri, banci, credite, dobanzi, Bancpost, furturi, clonare carduri, frauda carduri, VISA, Mastercard
Doamna Felicia Stefanescu are 48 de ani si lucreaza in Bucuresti. Este, dupa cum spune, unul dintre romanii bucurosi ca pot fi considerati cetateni europeni (si) pentru faptul ca poate sa utilizeze in cunostinta de cauza un card bancar. Fiind constienta deci si de riscurile de frauda aferente unui card.
Ca multe persoane informate, a auzit despre faptul ca un card se poate clona (copia) de catre hoti, dupa care acestia fura banii de pe el. Insa nici prin gand nu-i trecea ca va fi chiar ea victima unui hot de carduri.
Totul a inceput in momentul in care a inceput sa alerge ca nebunul de la un bancomat la altul, crezand ca nu sunt alimentate cu bani, dupa ce acestea refuzau sa-i elibereze banii din contul de card, desi stia ca are bani in cont.
Cum s-a intamplat: hotii au copiat cardul la sucursala Bancpost Unirea, din Bucuresti, in data de 28 februarie. In aceeasi zi, mai tarziu, hotii au golit cardul de bani. Reprezentantii Bancpost au descoperit, de altfel, doua tranzactii neautorizate in aceeazi zi, insa nu au reactionat. Motivul: timpul a fost scurt!
Mai mult, dupa cum se plange doamna Stefanescu, modul in care banca a tratat-o a fost mai mult decat dezamagitor. Nimeni de la Bancpost nu a catadicsit sa o anunte ca a fost victima unei fraude, in urma careia i s-au furat banii de pe card. A aflat acest lucru abia cand s-a dus la banca sa afle ce se intampla. Din pacate, cosmarul a continuat, pentru ca modul in care Bancpost si-a tratat clienta depaseste orice imaginatie. Chiar a unui roman.
De la banca nu i s-a spus nici ce se intampla nici cand poate sa-si recupereze banii. Iar culmea dezamagirii a fost faptul ca Bancpost i-a imputat doamnei comisioanele si dobanzile pentru banii furati de pe card!
Pentru ca intr-un final, adica dupa doua saptamani de chinuri, doamna si-a primit banii furati inapoi. Insa nu suma integrala. Daca soldul initial, adica inainte de furt, era 7253.96, noul sold primit de clienta Bancpost a fost de 6569.44 lei. De ce? Banca i-a retinut dobanda si comisioanele pentru banii furati si folositi de hot!
Fireste ca doamna Stefanescu nu a fos de acord cu acest lucru, astfel ca a protestat din nou. Cum a reactionat banca? A pus-o sa faca o noua reclamatie!
Dupa sesisarile doamnei, inclusiv la Politie si alte autoritati, si dupa ce GhiseulBancar.ro a cerut un raspuns oficial de la banca, Bancpost a fost nevoita sa-si ceara scuze si sa anuleze comisioanele si dobanzile percepute pentru banii furati (vezi raspunsul Bancpost in documentul atasat).
Iata si intreaga poveste dupa cum ne-a relatat-o doamna Stefanescu:
Despre furtul cardului
"Ma numesc Felicia Stefanescu, am 48 de ani, locuiesc si am locul de munca in Bucuresti. Sunt unul din romanii bucurosi ca pot fi considerati cetateni europeni, aliniindu-ma nu numai la gradul de specializare solicitat de profesie dar si la actiunile curente, banale precum utilizarea CARD-ului bancar pentru plati si extrageri de numerar.
Despre “accidentele umane” care au ca activitate principala furtul si inselaciunea nu pot decat sa sper ca vor fi eradicate, si n-am crezut niciodata ca voi deveni o victima a lor. Am tot urmarit mass media si m-am dus si la scoala pentru a afla cat mai mult despre reglementari, alinieri legislative si organizatorice pentru tot ceea ce reprezinta actorii din economie in general si din sectorul financiar in special.
Discutiile legate de sectorul bancar se rezuma la inflatie, credite, conditii de acordare, curs valutar. Despre securizarea conturilor personale: nimic. Mai nou, guvernul emite ordonante de obligativitate a utilizarii de carduri bancare pentru a impune reducerea utilizarii de numerar si pentru a sprijini indirect dezvoltarea sectorului bancar.
Stiu ca este un semn de dezvoltare si de aliniere la timpul prezent, dar, despre siguranta contului in care se depune salariul nu aflam iarasi nimic nici de la BNR nici de la Guvern, care sa oblige bancile comerciale in a-si indeplini onorabil obligatia data de functia de depozitar data clientilor lor. Deja devine infricosator gandul ca nu numai contul de salariu poate fi afectat ci toate tipurile celelalte de depozite.
Auzim despre oferte de creditare, despre salariile de top ale lucratorilor bancari, despre deturnari si furturi efective efectuate de angajatii proprii, dar SE TACE in privinta implicarii, cred ca este superficiala, in materie de securizare si securitate atat a depunerilor cat si a bancomatelor din reteaua proprie. Baubaul expozat este rezumat la POS-urile de la comercianti, la care de altfel suntem invitati sa apelam chiar de catre banci.
MI S-AU FURAT BANII DIN CONT dupa clonare card LA BANCOMAT SUCURSALA BANCARA.
Nici nu mai comentez zelul pe care-l afiseaza lucratorii bancari daca ai intarziat cu plata unei rate, te cauta si-n gaura de sarpe, dar te lasa sa mori de inima, nu te atentioneaza cu nimic cand iti blocheaza contul si cardul datorita tranzactiilor neautorizate. Tu alergi ca nebunul de la un bancomat la altul crezand ca nu este alimentat, sti ca ai bani in cont si, cand obosesti si te duci la banca abia atunci ai pregatit infarctul.
Angajatii, ce-mi imspira tipul acela de primate care sar dintr-un copac in altul filmate cu incetinitorul, te anunta cu multa afectare ca NU MAI AI NIMIC IN CONT. Daca nu lesini, faci reclamatie la ei, te duci la Politie si de a doua zi dai telefon la sectorul fraude.
Bineinteles ca ti se tine o prelegere de parca nu ai fi vazut decat in filme un card, cel care vorbeste are varsta ta pe jumatate sau chiar mai putin, si poate tu ai card de dinainte de a se naste el.
Din bun simt il lasi sa-si termine placa, si la final ti se spune ca TU PAGUBIT, CLIENT AL BANCII trebuie sa ai simt civic sa-i anunti daca observi ceva la bancomate, si poate intre 3 luni si 2 ani iti vei recapata banii care nu au fost in siguranta in contul bancii.
Suma furata din cont poate nu reprezinta o valoare considerabila pentru banca, dar pentru mine reprezenta “totul”.
Nu mi se pare normal ca eu, client al bancii, care sunt taxat si daca vreau sa-mi interoghez soldul, fara a face nici o tranzatie, sunt omorat cu comisioane si dobanzi, si tu, banca, sa nu faci nimic sa-mi protejezi contul. Poate voi fi capabila sa pot initia o greva a clientilor bancari si atunci sa vezi atitudine, sa-i lasi cateva zile fara comisoane si fara dobanzi, sa faci retrageri masive, oare le va fi bine?, si sa le comunici revenirea intr-un interval de 3 luni sau 2 ani.
De trei zile ma intreb si intreb doar atat: CAND imi pot recapata banii sustrasi din cont? Imi vor opri comison si dobanda pentru suma de overdraft pe care eu nu o pot folosi? Ce garantii imi va oferi banca pentru cont? Daca mi s-a golit contul de ce nu mi se face alt cont? Cardul real este... (continuare pe GhiseulBancar )
Ii multumesc prietenului Vasile Coman !