Tags: SMART, management, timp, managementul timpului, obiectiv, management de proiect, specific, masurabil, adecvat, relevant, temporal



In fiecare zi alergati de la un contract la altul, discutati cu cat mai multi dintre oamenii importanti din jurul dumneavoastra cu un singur scop: atingerea obiectivelor pe care vi le-ati propus. Daca nu aveti obiective e o mare problema… Veti pierde timp inutil si va veti trezi peste ani ca ati alergat de unul singur intr-o cursa si ati iesit pe locul doi. Managementul timpului este, prin excelenta, un management prin obiective. Planificarea eficienta a timpului inseamna identificarea obiectivelor si asumarea responsabilitatilor ce tin de atingerea acestora. Daca privim obiectivele ca fiind rezultate masurabile ale activitatilor pe care le realizam, putem face apel la caracteristicile SMART, tocmai pentru ca planificarea dumneavoastra sa fie si mai precisa.
Caracteristicile SMART ale obiectivelor, asa cum au fost definite ele in ultimii ani, inseamna:

SPECIFIC. Un obiectiv trebuie sa fie specific. Cu cat este mai specific, cu atat consumati mai putin timp pentru atingerea lui.
MASURABIL. Un obiectiv trebuie sa fie masurabil, cu alte cuvinte, trebuie sa existe o metoda de cuantificare a rezultatelor. Un obiectiv nemasurabil nu poate fi evaluat.
ADECVAT. Un obiectiv trebuie sa fie posibil. Daca va fixati obiective imposibile, tot ceea ce veti obtine va fi o stare de continua frustrare.
RELEVANT. Fixati-va obiective care sunt relevante pentru pozitia dumneavoastra, de administrator al afacerii. Nu va pierdeti in sarcini pe care le puteti delega.
TEMPORAL. Un obiectiv incepe si trebuie sa se incadreze intr-o perioada bine definita de timp. Amanarile sunt, in acest caz, cel mai mare dusman.

Exercitiu
Ati trecut de vremea examenelor, dar un mic exercitiu, mai ales cand este vorba de timpul dumneavoastra, este, veti vedea, extrem de eficient. Luati, asadar, o coala de hartie si un pix si scrieti:

5 obiective profesionale, detaliate prin prisma caracteristicilor SMART
1. ……………………………………..……………………………………..
2. ……………………………………..……………………………………..
3. ……………………………………..……………………………………..
4. ……………………………………..……………………………………..
5. ……………………………………..……………………………………..

5 obiective personale, detaliate prin prisma caracteristicilor SMART
1. ……………………………………..……………………………………..
2. ……………………………………..……………………………………..
3. ……………………………………..……………………………………..
4. ……………………………………..……………………………………..
5. ……………………………………..……………………………………..

Incercati sa urmariti, pe o perioada de timp pe care vi-o stabiliti chiar dumneavoastra, atingerea acestor obiective.


* Articol aparut in Consilier - Manualul directorului de SRL, editat de Rentrop&STraton: www.rs.ro.



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport