Tags: magazin, vanzari, imagine, magazin electronic, online, magazin traditional, director de magazin, planificare, client, nevoi



“Caietul este oglinda elevului!” ni s-a comunicat in prima zi de scoala si am incercat, fiecare dupa puteri, sa aratam cat mai bine in aceasta oglinda. Ei bine, in vanzari, oglinda companiei este agazinul! Fie ca este un magazin traditional, cu rafturi si vanzatori, fie ca e vorba de un magazin electronic, acesta ne reprezinta si, deloc de neglijat, in unele cazuri constituie principala sursa de venit a firmei. Magazinul traditional este locul in care puteti intra in legatura directa cu clientul. Nu exista o cale mai simpla si mai eficienta de a-l intreba pe un potential cumparator ceea ce doriti sa stiti, ca feed-back. Inainte de a fi un simplu comerciant, directorul de magazin trebuie sa fie un lider de echipa, un fin psiholog, un negociator de exceptie, un om informat in domeniu, mereu atent la concurenta. Se spune despre directorii de magazin se impart in doua categorii:

- cei care accepta schimbarea,
- cei care asteapta schimbarea.

Rolul directorului de vanzari este de a identifica tipul directorului de magazin, oferindu-i toate mijloacele pentru a se perfectiona si facilitandu-i accesul directorului de magazin. Sunt informatii aplicabile pe piata din Romania, informatii care, cu siguranta, va vor determina sa reganditi strategia de vanzari prin intermediul magazinului.

1. Planificati fiecare actiune! De foarte multe ori, departamentul de vanzari sau cel de marketing se gandeste sa puna in practica o idee, dar fara a se consulta cu directorul de magazin. Acesta se trezeste in fata faptului implinit si ii este dificil, daca nu imposibil, sa deruleze cu succes actiunea. O planificare riguroasa, in care sa fie implicati toti factorii de decizie, este absolut necesara. Directorul de magazin trebuie sa-si impuna punctul de vedere, ca actor principal in “piesa” regizata de departament.

2. Intelegeti nevoile clientului! Un director de magazin care nu cunoaste necesitatile cumparatorilor porneste cu handicap atat in relatia cu acestia, cat si cu proprii vanzatori. Data fiind natura directa a relatiei vanzator-client, necunoasterea punctelor de interes ale ultimului duce la pierderi importante. Pe care, suntem siguri, nu vi vi le doriti.

3. Acordati atentie situatiei financiare a magazinului. O vorba inteleapta spune ca daca nu sunteti atenti pe ce se duc banii, acestia se vor duce de tot. Chiar daca munca de aranjare si monitorizare a registrelor de casa, notelor de inventar sau fiselor de magazie este plictisitoare, totusi ea este cheia profitului. Un rol definitoriu in eficientizarea acestor activitati il joaca, fara indoiala, computerul.

4. Fiti un adevarat capitan de echipa! Directorul de magazin este capitanul unei echipe care, in fiecare zi, desfasoara partide importante cu clientii. In aceasta pozitie, trebuie sa va tineti echipa permanent in priza, cu un tonus ridicat. Veniti permanent cu idei noi, comunicati cu vanzatorii, cereti-le sfatul atunci cand doriti sa implementati o idee.

5. Dezvoltati imaginea magazinului. Probabil ca intr-un perimetru ce variaza de la cateva sute de metri patrati la cativa kilometri, exista cel putin alte trei-patru magazine cu acelasi profil. Ceea ce il face pe client sa cumpere de la dumneavoastra este imaginea magazinului. Aceasta imagine inseamna:
- pozitie,
- aranjare interioara,
- aspect exterior,
- vanzatori,
- produse,
- tratament acordat cumparatorilor.
Nu neglijati nici unul dintre aceste aspecte!

6. Cumparati ieftin si vindeti scump! Este regula de baza a comertului, deseori uitata. Nu faceti rabat de la calitatea cu care v-ati obisnuit cumparatorii, dar nici acte de caritate sau donatii inutile firmelor de la care achizitionati produsele. Daca un potential cumparator este incantat de cum arata magazinul, in ansamlul sau, va accepta sa plateasca mai mult doar pentru faptul ca s-a simtit bine.

7. Creati, permanent, evenimente! Daca vreti sa iesiti in evidenta si un numar tot mai mare de vizitatori sa va treaca pragul, trebuie sa veniti cu ceva nou. Orice iese din comun, in sensul bun al cuvantului, atrage vizitatori. Iar vizitatorii nu sunt intr-un muzeu, ci intr-un magazin. Deci, vor cumpara de la dumneavoastra!

8. Copiati si adaptati tot ceea ce merge! Daca ati fost intr-o vizita peste hotare si ceva v-a atras atentia, adaptati acel “ceva” pentru magazinul dumneavoastra. Cu foarte putine exceptii, piata din Romania reactioneaza la fel ca piata din SUA sau Franta. Daca acolo merge ceva, e posibil ca si aici rezultatele sa fie remarcabile.

9. Stabiliti-va scopuri optimiste, dar realizabile! Daca ati deschis de curand un magazin, e greu de crezut ca, intr-o saptamana, veti reusi sa distrugeti concurenta si veti ramane singur pe piata. duceti-va aminte de sfatul chienzilor: “Un drum de 1000 de kilometri incepe cu primul pas!”. Faceti pasii in ordinea fireasca si va veti atinge toate obiectivele.

10. Cunoasteti-va concurenta! Chiar daca e greu de acceptat, nu sunteti singuri pe aceasta piata. Si, de asemenea, sunt si alte magazine similare care fac profit frumos… Mergeti saptamanal in aceste magazine si notati-va tot ce vedeti interesant. Notatti-va lucrurile bune, dar si greselile facute de concurenta. Aceste informatii va vor face mai puternici!

Articol publicat in @-Vanzari, supliment gratuit al Consilier Departamentul de Vanzari (http://www.rs.ro/detalii_carte.asp?pid=411)


căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport