Cum redactati cel mai eficient comunicat de presa
29-Oct-2007 by Florin Campeanu
Tags: mass-media, comunicat de presa, presa, jurnalism, ziare, e-mail, fax
Iata cateva aspecte foarte importante:
- comunicatul de presa trebuie sa raspunda obligatoriu la 6 intrebari: cine, ce, cand, cum, de ce, unde. in practica, se spune ca un comunicat de presa, la fel ca si o stire, trebuie sa respecte regula celor 6 W (in limba engleza, cel sase intrebari incep toate cu litera W).
- dati senzatia in comunicat ca mai aveati ceva de spus. Este un mic truc prin care-l faceti pe ziarist sa va sune si, implicit, sa intrati in contact direct cu el. Avantajele sunt evidente.
- redactati comunicatul astfel incat el sa poata fi preluat integral si publicat ca material de sine statator intr-o publicatie. Veti fi uimit sa aflati ca foarte multi ziaristi preiau integral textul dumneavoastra si se... semneaza la final.
- nu redactati comunicate de presa mai mari de o pagina A4. Riscati sa plictisiti si nu veti avea certitudinea ca cineva se va uita peste continutul comunicatului.
- incercati sa dati un titlu sugestiv comunicatului de presa. Jurnalistii adora sa primeasca faxuri sau e-mail-uri cu comunicate de presa ce au deja titlu.
- comunicatul de presa sau informatia de presa poate fi expediat saptamanal, in situatia in care aveti ceva de spus in fiecare saptamana. Chiar daca la inceput veti fi ignorat, veti vedea ca, pana la urma, ziaristii va vor trata cu consideratie. Sunteti un om care ii informeaza o data pe saptamana, deci, sunteti o potentiala sursa de informare importanta.
(scrisori gata scrise - inclusiv comunicate de presa - gasiti pe http://www.rs.ro/detalii_carte.asp?pid=184)