Tags: Kaizen, Japonia, capitalism, eficienta, profit, angajati, metoda, proceduri interne, Revolutie, boom economic



Cu Kaizen:

Costurile mari isi fac harakiri!

Japonia a fost, este si va fi miracolul pe care il intelegem cu greu. Dintr-o insula fara resurse minerale si cu agricultura aproape de 0, prin munca si ambitie, japonezii au facut o super-putere mondiala, care detine locul 1 in zeci de industrii. Explicatiile sunt multe, dar una dintre ele este tot mai prezenta in rapoartele marilor analisti economici: Kaizen.

Analiza situatiei existente

Lipsa eficientei proceselor si procedurilor interne aduce pierderi de miliarde de euro marilor companii, in fiecare luna. Nu exista administrator de afacere care sa nu-si doreasca o crestere fie si de doar 1-2% a performantelor in munca ale angajatilor din posturile cheie (pentru inceput). O astfel de crestere ar reprezenta o veritabila gura de oxigen, un buton turbo apasat in cursa nebuneasca la care fiecare firma participa alaturi de concurenta cu doua scopuri bine definite: supravietuirea si dezvoltarea afacerii. La aproape 18 ani de la Revolutie, intr-o perioada de boom economic incredibil (pentru sceptici), schimbarea mentalitatii este inca o provocare pentru toti patronii. Principiile de genul "lasa ca merge si asa" sau "timpul trece, leafa merge, noi cu drag muncim" rezista si atrag dupa ele pierderi greu de cuantificat. Este greu de crezut ca puteti schimba peste noapte o mentalitate creata de un sistem comunist, in aproape 50 de ani de existenta. Puteti insa, foarte simplu, sa trasati noi coordonate in managementul afacerii dumneavoastra si sa va transformati angajatii cu o adevarata bagheta magica. Pentru ca, in definitiv, Kaizen chiar este o bagheta magica!

Strategia de reducere a costurilor

Asa cum am spus, Kaizen este un concept de origine japoneza: KAI = schimbare; ZEN = bine, spre mai bine. In esenta, metoda KAIZEN de imbunatatire a performantelor industriale se bazeaza pe o gandire filosofica concentrata pe observatie. Conceptul defineste rolul managementului in permanenta promovare si implementare a micilor imbunatatiri (politica pasilor marunti). Aceste cresteri mici fac ca procesul sa fie mai eficient, efectiv, sub control si adaptabil. Extrem de important este faptul ca aceste transformari spectaculoase sunt realizate fara o tehnica sofisticata sau echipament scump. Japonezii spun simplu ca imbunatatirea se face cu mintea, nu cu bani. Conceptul este o simplificare prin divizare unui proces complex in procese mai mici. Cu ajutorul KAIZEN se elimina pierderile dintr-un proces prin imbunatatirea considerabila a acestuia, folosind sistematic observatia si datele statistice, schimband continuu instrumentele, dar si tehnicile folosite. Daca la aceste principii este asociat si personalul angajat, prin implicare directa se pot obtine rezultate financiare de-a dreptul exceptionale

Miracolul Toyota (www.toyota.com)
Toyota este o marca recunoscuta in intreaga lume pentru calitatea si fiabilitatea automobilelor sale. In 2002, firma japoneza, care a facut legea pe imensa piata nord-americana, a primit premiul revistei americane Forbes pentru compania cu cel mai bun management al proceselor si cu cea mai buna calitate a produselor. Este foarte probabil ca, fara implementarea conceptului Kaizen, Toyota sa fi ramas o simpla marca locala. Sau chiar sa fi disparut, ca multe alte sute de mii de marci. Sistemul de tip J.I.T. (just in time), dezvoltat de peste 30 de ani (ca modul Kaizen) i-a permis companiei sa reduca durata de raspuns la comenzile clientilor de la trei saptamani, cat era initial, la doar doua zile! Si, atentie, acest lucru s-a produs in conditiile imbunatatirii continue a fiabilitatii automobilelor si a cresterii perioadei de garantie a automobilelor de la 6 luni la trei ani (si chiar mai mult, pentru anumite modele).

Declaratie
"In abordarea Kaizen, accentul se pune pe fluenta procesului de imbunatatire si eficientizarea lui. In Kaizen, responsabilitatea imbunatatirii produselor si proceselor este a intregului personal din companie, nu numai a specialistilor. In spiritul de inovare, prin pasi mici si repezi sunt implicati muncitorii, maistrii, inginerii si managerii, deopotriva."
Julien Bratu , Director general Braco S.A.

Declaratie
"Am descoperit Kaizen din nevoia de a cunoaste mai bine si de a ne apropia de cultura companiei mama. Avantajul nostru a fost faptul ca am avut acces direct la materialele si casetele legate de Kaizen, dar am apelat la consultanti cu care am facut traininguri referitoare la cultura japoneza."
Cristian Crang, director de fabrica JTI Romania (www.jti.com)

Actionati ACUM!
Analizati ofertele companiilor ce ofera training Kaizen in Romania si demarati acest proces ce, cu siguranta, va aduce schimbari majore in firma dumneavoastra. Schimbari pozitive, desigur!

(articol aparut in newsletterul Profit editat de Rentrop&Straton)



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport