De ce cad avioanele?



Tags: bilete avion, bilete ieftine, avioane, transport aerian, catastrofe aeriene



Newsletter - Bilete de avion ieftine

O excelenta analiza realizata de Sabina Tudor, redactor la Adevarul!

Pretul petrolului e pe cale sa ucida cel mai sigur mijloc de transport. Preluarea intretinerii tehnice de catre bugetele de stat ar putea salva aviatia.

Ori de cate ori un avion isi ucide pasagerii, presa mondiala descrie accidentul cu lux de amanunte, face speculatii asupra vinovatiei pilotilor sau a modelului de avion si apoi, in ciuda numarului mare de victime, cazul se stinge lent, de parca n-ar mai fi nimic de povestit.

Nimeni nu pare dispus sa noteze ca grevele personalului aviatic sunt din ce in ce mai dese, ca modelul low-cost nu poate supravietui atunci cand pretul petrolului creste sau ca fondurile de reparatii sunt din ce in ce mai mici.
Carbonizati in prima zi de concediu
Valul negru care s-a lasat acum mai bine de o saptamana asupra Madridului a indoliat peste 150 de familii. Zborul JK 5022 al companiei Spainair s-a incheiat imediat dupa decolare, iar cei 40 de medici legisti veniti la fata locului inca au unele probleme privind identitatea victimelor. Multe corpuri au fost arse atat de rau, incat nu s-au putut preleva nici macar probe ADN.

Autoritatile au anuntat ca dintre cele 162 de persoane aflate la bord doar 19 au supravietuit. Multi dintre cei raniti zac si astazi sub foliile protectoare din saloanele de arsi ale spitalelor de urgenta.
Chiar daca vor scapa, cicatricile ghinionului de a se fi aflat miercuri, pe 20 august, in avionul ce urma sa-i duca din Madrid in Las Palmas, pe cea mai mare insula a Arhipelagului Canarelor, ii vor marca tot restul vietii.

Concediul lor s-a metamorfozat in mod hidos intr-un cosmar greu de descris in cuvinte. Conform martorilor, unul dintre motoarele avionului a luat foc imediat dupa decolare si pilotul a intors avionul din drum, pentru a ateriza de urgenta. Avionul s-a prabusit intr-o padure, inainte sa ajunga pe aeroport.

Aterizari de urgenta ratate

Dupa numai cinci zile, tot imediat dupa decolare, un avion Boeing 737-200, cu 90 de persoane la bord, operat de compania particulara iraniana Itek-Air, s-a prabusit langa aeroportul Manas, din orasul kargaz Biskek. Pilotul incerca o aterizare de urgenta provocata, se pare, de pierderea presiunii in cabine.

Cel putin 70 de persoane au murit in flacari si nu vor mai ajunge niciodata la Teheran, destinatia spre care se indreptau. Cei 20 de supravietuitori au fost dusi la spitalele din jur si zac, exact ca cei de la Madrid, in saloanele de reanimare.
Un alt avion, model Cessna Caravan 208, operat de compania Aero Ruta Maya, s-a prabusit tot pe 24 august, undeva in camp, la 100 de kilometri est de Guatemala City. Pilotul a semnalat o defectiune la bord si a efectuat o aterizare de urgenta pe un camp, dar a pierdut controlul avionului cand rotile aeronavei au trecut printr-o groapa.
Dupa rasucire, aripa s-a rupt si avionul a luat foc. Doar patru persoane au scapat cu viata din accident, dar una a murit la spital a doua zi, din cauza arsurilor.
Conform datelor oferite de biroul de inregistrari pentru accidente aviatice (Aircraft Crashes Record Office) din Geneva, Elvetia, doar 62% din aterizarile de urgenta sunt reusite. Restul se incheie cu distrugerea avionului si se transforma in dezastre.
Un accident aviatic este insotit, de regula, de un numar mare de victime. Si, pentru ca numarul celor afectati este atat de mare, mass-media se focalizeaza mereu pe latura emotionala a catastrofelor si aminteste doar in treacat ca autoritatile au deschis o investigatie.

Analizele tehnice ale cutiilor negre si ale ramasitelor unui avion dureaza insa cateva luni de zile. Cand se anunta rezultatul, stirea suna sec si distant, rezumandu-se la... (continuare pe www.bilete-avion-ieftine.ro)



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport