Conditii generale de transport pentru pasageri si bagaje



Tags: Wizzair, www.wizzair.ro, zboruri ieftine, Wizz Air, low-cost, rezervari online, bilete avion, turism, Blu Air, Blue Air, Ryanair, easyJet, Germanwings



Newsletter - Bilete de avion ieftine

Special pentru cei care calatoresc cu compania Wizz Air, am selectat cele mai importante informatii privind Conditiile generale de transport pentru pasageri si bagaje.

ARTICOLUL 1 – DEFINITII
DUMNEAVOASTRA, AL/A/AI/ALE DUMNEAVOASTRA, DVS. PERSONAL: se refera la persoana desemnata in Itinerariul eliberat de catre noi in urma achitarii Pretului Total.
NOI, AL NOSTRU/A NOASTRA/AI NOSTRI/ALE NOASTRE, NOI INSINE, NOUA, WIZZ Air: se refera la Wizz Air Hungary Ltd. precum si la angajatii, salariatii si reprezentantii sai.
COD DE IDENTIFICARE A COMPANIEI AERIENE: doua sau trei litere sau caractere prin care se identifica o companie aeriana. Codurile de identificare ale companiei Wizz Air sunt W6 si WZZ.
PUNCT DE ESCALA STABILIT: un punct de aterizare precizat ca atare in Itinerariu si in baza noastra de date, care nu este considerat Loc de Decolare sau Loc de Destinatie.
BAGAJE: inseamna bunurile dvs. personale, acceptate pentru transport si care va insotesc in timpul calatoriei sub forma de Bagaje Inregistrate sau Neinregistrate.
CUPON DE IDENTIFICARE A BAGAJELOR: un document eliberat numai in scopul identificarii Bagajelor dvs. Inregistrate si atasat de acestea dupa inregistrare.
CUPON DE RECUPERARE A BAGAJELOR: un document eliberat numai pentru identificarea Bagajelor dvs. Inregistrate, atasat la Tichetul de Imbarcare.
TICHET DE IMBARCARE: un document eliberat la punctul de prezentare pentru imbarcare, in baza codului de rezervare a biletului sau a Itinerariului dvs. si a Documentelor de Calatorie valabile care va permit accesul la bordul avionului.
CENTRU DE ASISTENTA TELEFONICA: Serviciul Clienti asigurat prin telefon, ale caror numere de telefon actuale pot fi gasite pe pagina noastra de web.
TAXA DE ANULARE: suma pe care Pasagerul trebuie sa o achite in cazul anularii rezervarii, asa cum este mentionata in pagina Web.
CONTRACT DE CHARTER: contractul pentru transportul in regim charter incheiat in conformitate cu prezentii Termeni si Conditii Generale.
BAGAJE INREGISTRATE: Bagajele dvs. luate in primire de catre noi si pentru care primiti un Cupon de Identificare a Bagajelor si un Cupon de Recuperare a Bagajelor.
INTERVAL DE PREZENTARE PENTRU IMBARCARE: intervalul maxim de timp prevazut de catre noi in prezentele Conditii Generale de Transport pentru Pasageri si Bagaje in care trebuie sa va incadrati pentru finalizarea formalitatilor de prezentare pentru imbarcare si pentru primirea Tichetului de Imbarcare.
CONDITII CONTRACTUALE: dispozitiile si prevederile cuprinse in Itinerariul dvs., impreuna cu prezentele Conditii de Transport pentru Pasageri si Bagaje, Politica de Confidentialitate si prevederile relevante ale Legii Aplicabile.
CURSE DE LEGATURA: doua sau multe segmente de zbor catre aceeasi destinatie, cuprinse in aceeasi rezervare.
CONTRACT (PRIVIND TRANSPORTUL): contractul de transport aerian al Pasagerilor si Bagajelor, incheiat intre dvs. si noi potrivit Conditiilor Contractuale, in baza caruia noi va asiguram transportul, atat al dvs. cat si al Bagajelor dvs., de la Locul de Decolare si pana la Locul de Destinatie. Contractul este reprezentat de Itinerariu si de Cuponul de Bagaj.
CONVENTIE: Conventia de la Montreal pentru Unificarea unor Reglementari referitoare la Transportul International pe Calea Aerului, semnata la Montreal la 5 mai 1999, cu modificarile si adaugirile ulterioare.
STATE CUPRINSE IN ITINERARIUL DE ZBOR: acele tari unde se gaseste Locul de Decolare, Locul de Destinatie sau Punctul de Escala Stabilit.
ECHIPAJ: personalul autorizat care isi indeplineste atributiile la bordul aeronavei desemnat in ordinul de zbor: pilotii, insotitorii de bord, personalul tehnic si de securitate, a caror activitate se desfasoara in limita sarcinilor de serviciu.
ZI(ZILE): zilele calendaristice, cuprinzand toate cele sapte zile ale saptamanii, cu mentiunea ca, in cazul avizelor, ziua in care s-a facut avizarea nu se ia in considerare.
CHITANTA DE BAGAJ EXCEDENTAR: documentul emis in urma achitarii taxei pentru greutatea Bagajului peste limita maxima admisa.
CIRCUMSTANTE EXTRAORDINARE: evenimente, inevitabile chiar in conditiile aplicarii tuturor masurilor corespunzatoare de siguranta, incluzand printre altele, dar fara a se limita la: catastrofe naturale; instabilitate politica; conditii meteorologice nefavorabile; riscuri de securitate; greve; decizii privind controlul traficul aerian si probleme de siguranta neprevazute.
PRET: pretul biletului de transport aerian de la Locul de Decolare pana la Locul de Destinatie. Pretul biletului include taxele si cheltuielile si suma minima posibila a Tarifelor obligatorii pentru alte Servicii.
TARIFELE PENTRU ALTE SERVICII/TARIFE SERVICII: sumele platibile pentru diverse servicii privind transportul aerian, dupa cum este mentionat pe pagina noastra de web, cu exceptia Taxei de Rezervare a Locului si Taxei de Anulare.
CONDITII GENERALE DE TRANSPORT: prevederile aplicabile transportului aerian de Pasageri si Bagaje operat de Wizz Air conform prezentului document.
LEGEA APLICABILA: legislatia Republicii Ungare aplicabila in materie de relatii care decurg din Contract; Regulamentul si Conventia, asa cum fiecare este in vigoare la un moment dat.
HOTARARE GUVERNAMENTALA/HOTARARE: Hotararea Guvernului Maghiar 25/1999. (II.12.) cu privire la Conditiile de Transport Aerian al pasagerilor, cu modificarile ulterioare.
IATA: International Air Transport Association (Asociatia Internationala de Transport Aerian)
ZBOR/CURSA DE SOSIRE: ultima parte a unei curse de intoarcere sau chiar a zborului in sine, in cazul curselor de o zi.
BEBELUS: un copil de pana la doi ani la data calatoriei.
ITINERARIU: documentul emis Pasagerilor in urma platii integrale a Pretului Total catre Wizz Air in care se precizeaza numele Pasagerului impreuna cu datele referitoare la cursa, cum ar fi Locul de Decolare, Locul de Destinatie si Punctul de Escala Stabilit, daca este cazul, ora plecarii si ora sosirii; si care cuprinde referirile la Conditiile Contractuale precum si alte prevederi importante. Itinerariul de zbor va putea fi printat personal in cazul rezervarilor facute prin Internet, sau il puteti primi de la agentia de voiaj care s-a ocupat de rezervarea dumneavoastra. In cazul rezervarilor facute prin Centrul nostru de Asistenta Telefonica, veti primi un cod de rezervare iar Itinerariul va fi transmis prin fax, prin email, sau prin posta, in conformitate cu prezentele Conditii Generale de Transport Aerian.
CUPON DE RASPUNDERE LIMITATA: documentul care stipuleaza raspunderea noastra limitata pentru Bagajele Inregistrate, deteriorate intr-un fel sau altul sau care nu respecta conditiile de dimensiune sau de stare corespunzatoare, sau care contin obiecte fragile si acceptate de noi in vederea transportului. Cuponul precizeaza deficientele si caracteristicile mentionate mai sus.
ZBOR/CURSA DE PLECARE: prima parte a unei curse de intoarcere sau chiar a zborului in sine, in cazul curselor de o zi.
PASAGER: persoana desemnata ca atare in Itinerariul emis de noi si pastrata astfel in baza noastra de date.
PASAGER CU MOBILITATE REDUSA SAU CARE NECESITA ASISTENTA SPECIALA: o persoana a carei mobilitate in momentul efectuarii calatoriei este redusa din cauza unei incapacitati fizice (senzoriale sau locomotorii), a unei deficiente intelectuale, a varstei sau a unei maladii, sau din orice alta cauza de invaliditate, si a carei situatie necesita o atentie speciala si adaptarea serviciilor asigurate Pasagerilor la nevoile particulare ale acesteia.
PERSOANA PLATITOARE DE BILET: o persoana fizica sau juridica care plateste catre Wizz Air Pretul Total al biletului de transport aerian dupa cum se mentioneaza in Itinerariu.
LOC DE DECOLARE: locul indicat in Itinerariu si in baza noatra de dateca punct de plecare al transportului aerian;
LOC DE DESTINATIE: aeroportul de destinatie inclus in transportul aerian si precizat astfel in Itinerariu si in baza noastra de date.
POLITICA DE CONFIDENTIALITATE: politica afisata pe pagina noastra de web, care reglementeaza procesarea datelor cu caracter personal care sunt puse la dispozitia Wizz Air de catre Pasageri sau de catre Persoanele Platitoare de Bilet.
REGULAMENT: Regulamentul (CE) nr. 261-2004 al Parlamentului European si al Consiliului si Regulamentul nr. 2027/97/CE al Consiliului European, cu modificarile si adaugirile ulterioare.
ORAR DE ZBOR: orele de sosire si plecare ale zborurilor individuale stabilite de Wizz Air si publicate pe pagina noastra de web.
SDR: Special Drawing Right (Drepturile speciale de tragere) asa cum sunt ele definite de Fondul Monetar International. (Valoarea actuala a acestei unitati monetare este disponibila pe pagina web a FMI –
www.imf.org - precum si in pagina financiara a ziarelor importante.)
TAXA DE REZERVARE A LOCULUI: suma afisata pe pagina de web, platibila in cazul in care Wizz Air isi excercita drepturile de reziliere si anuleaza rezervarea din motive atribuibile Pasagerului, potrivit prezentelor Conditii Generale de Transport.
TARIFE: normele si conditiile disponibile pe pagina de web privind Pretul Total si onorariile si taxele de asigurare a diverselor servicii oferite de catre Wizz Air: si alte reglementari formulate de catre aceasta. La cerere, va putem comunica detalii suplimentare referitoare la Tarifele practicate.
PRET TOTAL: pretul platibil pentru toate serviciile prestate dvs. de catre Wizz Air, care include Pretul pentru transportul aerian si Tarifele pentru Alte Servicii.
DOCUMENTE DE CALATORIE: documentele (precum cartea de identitate eliberata de autoritatile nationale si purtand fotografia titularului, daca este aplicabil, pasaportul, viza, permisele, adeverintele, documentele de iesire, de intrare, de sanatate, precum si alte documente, scrisorile de invitatie, etc.) cerute prin legea sau prin reglementarile Statelor Cuprinse in Itinerariul de Zbor pentru trecerea frontierei, tranzitarea si/sau sederea pe teritoriul acestora.
BAGAJE NEINREGISTRATE/BAGAJE DE MANA: Bagajele dvs., altele decat Bagajele Inregistrate, aflate in grija dvs. pe intreaga durata a zborului, care cuprind bunurile personale luate cu dvs. la bord incluzand articolele de imbracaminte.
PAGINA WEB: wizzair.com

ARTICOLUL 2 - DOMENIUL DE APLICARE
2.1 PREVEDERI GENERALE
Prevederile formulate prin aceste Conditii Generale de Transport pentru Pasageri si Bagaje - al caror obiect este definit in paragraful 2.2 – constituie parte integranta a Contractului incheiat intre dvs. si Wizz Air.
2.2 DOMENIUL DE APLICARE
Transportul Pasagerilor si al Bagajelor intra sub incidenta prevederilor acestor Conditii Generale de Transport in vigoare incepand cu data emiterii Itinerariului dvs., daca Wizz Air este indicat ca transportator in Itinerariul dvs.
2.3. CURSELE OPERATE IN REGIM CHARTER
2.3.1. In cazul in care transportul este efectuat in baza unui Contract de Charter, aceste Conditii Generale de Transport se aplica numai in masura in care sau cu modificarile prevazute in Contractul de Charter, in reglementarile referitoare la cursele charter mentionate la Art. 19 sau in biletul de charter.
2.4 LEGEA PREVALENTA
Orice prevedere cuprinsa in aceste Conditii Generale de Transport care contravine prevederilor obligatorii ale Legii Aplicabile este nula si neavenita. Celelalte prevederi isi pastreaza in continuare valabilitatea. Legea Aplicabila va fi valabila in locul prevederilor nule.
2.5 CONDITIILE CU CARACTER PREVALENT FATA DE POLITICI
Cu exceptia cazurilor stipulate altfel in cadrul acestor Conditii de Transport, in eventualitatea unor neconcordante intre prevederile cuprinse in Conditiile de Transport si alte politici pe care Wizz Air le poate avea cu privire la anumite aspecte, prevederile cuprinse in Conditiile de Transport vor prevala.

ARTICOLUL 3 - TARIFELE
3.1 Ne rezervam dreptul de a modifica Tarifele practicate. La cerere, puteti primi detalii referitoare la Tarifele practicate de la Centrul nostru de Asistenta Telefonica.
3.2 Angajatii, salariatii si reprezentantii nostri au obligatia sa respecte Tarifele practicate.

ARTICOLUL 4 - ORARUL DE ZBOR
Hotararea 4.
Orele de plecare si de sosire afisate in Orarul nostru de Zbor, programe de zbor sau in alta parte nu sunt garantate si ne rezervam dreptul de a le modifica.

ARTICOLUL 5 - CONTRACTUL DE TRANSPORT AERIAN
Hotararea 5.
5.1 INCHEIEREA CONTRACTULUI SI CONTINUTUL ACESTUIA
Contractul de Transport este incheiat in urma platii Pretului Total si a emiterii Itinerariului. Conditiile Contractuale se aplica Contractului de Transport incheiat intre dvs. si noi, dupa cum urmeaza:
(a) termenii si prevederile precizate in Itinerariul dvs. si in legatura cu care veti fi informat verbal in cazul rezervarilor facute prin Centrul nostru de Asistenta Telefonica;
(b) prezentele Conditii Generale de Transport;
(c) Politica de Confidentialitate;
(d) prevederile Legii Aplicabile;
5.2 ITINERARIUL
Hotararea 6 – 7.
5.2.1 Itinerariul (in cazul transportului de Bagaje, Cuponul de Identificare Bagaje) certifica incheierea unui contract intre dvs. si WizzAir, fara emiterea niciunui alt bilet.
5.2.2 Vor fi transportati numai Pasagerul/Pasagerii desemnat/desemnati in Itinerariu. In cazul in care nu va aflati in posesia Itinerariului in momentul prezentarii pentru imbarcare, aveti obligatia sa comunicati agentului de la punctul de imbarcare codul dvs. de rezervare. In momentul prezentarii pentru imbarcare aveti obligatia sa prezentati Documente de Calatorie valabile.
5.2.3 Puteti solicita re–trimiterea (inlocuirea) Itinerariului sau a codului de rezervare sunand la Centrul nostru de Asistenta Telefonica. Wizz. Air va poate aplica un tarif pentru acest serviciu.

ARTICOLUL 6 – REZERVAREA SI OCUPAREA LOCURILOR
6.1. REZERVAREA
6.1.1. Puteti face rezervarea prin pagina noastra de web, prin Centrul de Asistenta Telefonica sau prin agentii de voiaj.
6.1.2. Rezervarile sunt acceptate numai in baza achitarii imediate a Pretului Total; exista insa si posibilitatea achitarii prin transfer in cazul rezervarilor pentru cursele cu decolare din anumite tari. Plata prin transfer este admisa numai din Locul de Decolare. Pentru detalii, va rugam sa consultati pagina noastra de web.
6.1.3. Aveti obligatia sa ne prezentati datele necesare de contact la care puteti fi contactati in orice moment (numarul de telefon, numarul de telefon mobil, adresa de email). Este responsabilitatea dvs. sa va asigurati ca adresa de e-mail indicata este corecta, si ca aveti si ca va verificati in mod regulat adresa de email furnizata. Este responsabilitatea dvs, sa va asigurati ca numerele de telefon furnizate sunt corecte, ca si prefixul de tara si cel local (chiar daca rezervarea este facuta de o alta persoana) si ca puteti fi gasit in permanenta la cel putin unul dintre numerele de telefon indicate in rezervare.
6.2. CONDITIILE DE REZERVARE
Hotararea 25. 
6.2.1. In cazul in care aveti nevoie de asistenta speciala, in momentul rezervarii, dvs. sau Persoana Platitoare de Bilet aveti obligatia sa comunicati Centrului de Asistenta Telefonica starea dvs. de invaliditate fizica sau de mobilitate redusa, la momentul efectuarii rezervarii.
6.2.2. Deoarece nu avem competenta sa verificam starea dvs. de sanatate, in cazul in care suferiti de o boala grava sau contagioasa, ori va aflati intr-o situatie care necesita ingrijire medicala, este obligatia dvs. sa solicitati sfatul medicului si sa aflati daca deplasarea dvs. cu avionul este recomandabila sau nu. In conformitate cu prevederile prezentelor Conditii Generale de Transport, Wizz Air nu isi asuma raspunderea pentru vatamarile suferite de dvs., deteriorarea starii de sanatate sau pentru decesul dvs. survenit in timpul zborului, ca rezultat al situatiei de mai sus.
6.2.3. Pentru oricare din cazurile precizate la paragraful 6.2.1 ne rezervam dreptul de a solicita un certificat medical detaliat care sa precizeze starea sanatatii dvs. si daca deplasarea dvs. cu avionul este recomandabila sau nu, care sa contina o aprobarea medicala explicita a transportului dvs. pe calea aerului. In cazul in care este necesar, putem solicita escorta medicala sau asistenta calificata.
6.2.4. In cazul nerespectarii conditiilor precizate in paragrafele 6.2.1 si 6.2.2, sau in cazul in care nu vom putea sa va oferim conditiile mentionate in certificatul medical la bordul aparatelor de zbor operate conform Orarului de Zbor, rezervarea dvs si transportul vor fi refuzate iar noi va vom returna contravaloarea Pretului.
6.2.5. In cazul in care intentionati sa transportati Bagaje speciale sau cu regim de transport conditionat, dvs. sau persoana care se ocupa de rezervare va comunica acest lucru in mod corespunzator Centrului nostru de Asistenta Telefonica (vezi paragraful 14.4).
6.3. OCUPAREA LOCURILOR
La nici una din cursele noastre locurile nu sunt rezervate (in consecinta, nicio alocare de locuri nu este indicata in Itinerariu). Cu toate acestea, Pasagerii cu nevoi speciale si parintii care calatoresc impreuna cu copii mici vor avea prioritate la imbarcare, cu conditia ca acestia sa mentioneze acest lucru la inceputul imbarcarii. Cu toate acestea, puteti achizitiona tichete cu prioritate la imbarcare in schimbul platii unei taxe, suma care se gaseste pe pagina de web.
6.4. MODIFICARI EFECTUATE DE CATRE PASAGER
6.4.1. Rezervarile conform Itinerariului nu pot fi transferate sau modificate in afara de cele mentionate in prevederile de mai jos.
6.4.2. In cazul in care doriti modificarea orelor sau a directie de zbor mentionate conform Itinerariului, aveti posibilitatea sa efectuati modificarile dorite prin pagina noastra de web sau prin intermediul Centrului nostru de Asistenta Telefonica, cu cel putin 3 ore inainte de ora programata pentru decolare.
Aveti obligatia sa platiti diferenta de Pret intre biletul initial si cel actual (inclusiv orice modificari ale taxelor, cheltuielilor si Tarifelor pentru Alte Servicii). In cazul in care Pretul Total nou este mai mic decat cel al biletului initial, nu veti putea beneficia de recuperarea diferentei de pret, cu exceptia sumei minime a taxelor si cheltuielilor.
6.4.3. In cazul in care doriti sa schimbati numele Pasagerului, veti aduce acest lucru la cunostinta Centrului nostru de Asistenta Telefonica cu cel putin 3 ore inainte de ora programata pentru decolarea Cursei de Plecare . Aveti de asemenea obligatia sa platiti o taxa de preschimbare si o taxa de administrare a platii, a caror valoare o puteti afla din pagina noastra web sau sunand la Centrul de Asistenta Telefonica. Modificarea numelui este permisa numai pe segmentele de zbor cuprinse in aceeasi rezervare dupa cum este mentionat in Itinerariu.
6.5. ANULAREA REZERVARII DE CATRE PASAGER
Hotararile 22. (3), 25. si 26.
6.5.1. Va puteti anula rezervarea cu cel putin paisprezece (14) zile inainte de ora programata pentru decolarea Zborului. Aveti dreptul la rambursarea Pretului Total din care se va deduce Taxa de Anulare.
6.5.2. In caz de deces al unei rude apropiate (mama, tata, sora, frate, bunic, copil, nepot, sotie, sot, partener de viata) survenit cu o luna inainte de ora de plecare programata in Itinerariul dvs., in baza unei cereri prezentate in termen de 1 luna de la data decesului mentionat mai sus, veti putea recupera Pretul Total al biletului pentru respectiva parte a calatoriei care nu a fost folosita, cu conditia prezentarii unei copii a actului de deces in termen de 7 zile de la formularea cererii
6.5.3. In cazul in care Wizz Air modifica ruta sau orele programate de zbor incluse in Itinerariu, omite Punctul de Escala Stabilit sau adauga un nou punct de escala, puteti rezilia Contractul si veti avea dreptul la returnarea Pretului Total al biletului.

ARTICOLUL 7 – PRETUL TOTAL, PRETUL, TAXELE, TARIFELE SI CHELTUIELILE PREVAZUTE PENTRU ALTE SERVICII
7.1 PRETUL TOTAL, PRETUL
7.1.1 Cu exceptia prevederilor contrare ale WizzAir, Pretul Total include Pretul, taxele cheltuielile si Tarifele pentru Alte Servicii. Informatiile despre componentele Pretului Total si sumele aferente va vor fi oferite pe durata procesului de rezervare pe pagina de web sau de catre Centrul nostru de Asistenta Telefonica sau agentia de voiaj, in functie de felul in care ati facut rezervarea.
7.1.2 Cu exceptia prevederilor contrare, Pretul contine numai contravaloarea transportului de la Locul de Decolare pana la Locul de Destinatie, ca si taxele si cheltuielile aferente. Pretul nu cuprinde contravaloarea serviciilor de transport rutier intre statiile de transport din cadrul aeroportului sau intre aeroport si statiile de transport local, si Tarifele pentru Alte Servicii solicitate de dvs.
7.1.3 Pretul este calculat in conformitate cu sumele in vigoare la data rezervarii pentru cursa indicata pe pagina de web. Pretul nu va fi influentat de modificarea acestor sume intervenita intre data rezervarii (emiterea Itinerariului) si data de incepere a calatoriei (cu exceptia prevederilor paragrafelor 6.4. si 7.2.2).
7.1.4 In general, cu cat faceti o rezervare mai din timp, cu atat veti avea de platit o taxa mai mica; ne rezervam insa dreptul de a prezenta preturi promotionale intre data la care ati facut rezervarea si cea la care urmeaza sa va incepeti calatoria (o astfel de promotie poate afecta ruta pe care aveti rezervarea facuta inainte de data inceperii promotiei respective). Introducerea preturilor promotionale nu va da dreptul la recuperarea diferentei dintre Pretul Total platit de dvs. pentru rezervare si Pretul Total promotional.
7.2 TAXELE, TARIFELE SI CHELTUIELILE PREVAZUTE PENTRU ALTE SERVICII
7.2.1 In general Pretul include taxele, tarifele si cheltuielile impuse de guverne, de catre alte autoritati ori de operatorii portuari sau Wizz Air si suma minima a Tarifelor obligatorii pentru Alte Servicii care sunt necesare pentru efectuarea rezervarii potrivit nivelului in vigoare la data rezervarii (cumpararii). In mod normal, aceste costuri vor fi prezentate separat in Itinerariul dvs in cadrul Pretului. Totodata veti primi informatii privind aceste sume pe durata procesului de rezervare.
7.2.2 Wizz Air isi rezerva dreptul si, prin acceptarea prezentelor Conditii Generale de Transport, sunteti de accord ca Wizz Air sa solicite din partea dvs. plata oricaror taxe noi sau majorate, cheltuieli sau tarife (inclusiv Tarifele pentru Alte Servicii) privitoare la calatoria dvs. impuse de guverne, alte autoritati sau de operatorii portuari intre data emiterii Itinerariului si cea a calatoriei dvs., cu efect retroactiv, dupa caz. Daca nu achitati aceste sume, Wizz Air poate refuza accesul la bord al Pasagerilor posesori ai respectivei rezervari.
7.3 MONEDA DE PLATA
Pretul, taxele, tarifele si cheltuielile si Tarifele pentru Alte Servicii vor fi stabilite si achitate in moneda Locului de Decolare, cu exceptia cazurilor in care, inainte de data efectuarii platii, a fost precizata o alta moneda de plata (de exemplu din cauza neconvertibilitatii monedei locale). Factura va fi emisa in moneda platii.
7.4 EFECTUAREA PLATII
7.4.1 PREVEDERI GENERALE
7.4.1.1 Achitarea Pretului Total al biletului de transport se poate face cu card de debit sau de credit in momentul rezervarii sau prin transfer in cazul curselor cu decolare din anumite tari (vezi paragraful 6.1.2). In situatii exceptionale - de care veti fi notificat in momentul rezervarii – aveti obligatia sa platiti taxele, tarifele si cheltuielile separat, la cerere (anumite aeroporturi pot solicita efectuarea platii la aeroport).
7.4.1.2 In cazul in care taxele, cheltuielile si Tarifele pentru Alte Servicii au fost calculate in mod eronat, dvs. sau Persoana Platitoare de Bilet aveti obligatia sa achitati diferenta sau aveti dreptul sa recuperati aceasta diferenta. Diferenta de plata va fi solicitata de dvs. sau de catre Persoana Platitoare de Bilet numai de la biroul care a eliberat Itinerariu..
7.4.1.3 Pasagerul este responsabil pentru plata Pretului Total chiar in cazul efectuarii platii de catre o terta parte. Ne pastram dreptul de a considera ca un anume card bancar folosit pentru plata si/sau detaliile de rezervare pot indica un nivel mare al riscului de frauda. Intr-un astfel de caz, va vom contacta pe dvs. si/sau Persoana Platitoare de Bilet la numerele de telefon indicate in rezervarea dvs. pentru a verifica rezervarea si detaliile platii. Daca nu reusim sa va gasim la acele numere de telefon, sau daca nu puteti verifica datele platii sau ale rezervarii, ne pastram dreptul de a va anula rezervarea si de a va returna Pretul Total.
7.4.1.4 Wizz Air elibereaza facturi electronice cu privire la Pretul Total. Facturile electronice pot fi eliberate clientului pe cale electronica numai la adresa de e-mail furnizata la momentul rezervarii. Facturile electronice sunt eliberate in conformitate cu reglementarile legislative aplicabile din Ungaria. In plus, prin Centrul de Asistenta Telefonica, puteti solicita un exemplar din factura dvs. electronica, tiparit pe hartie, contra unei taxe a carei valoare o puteti afla de pe pagina noastra web sau de la Centrul de Asistenta Telefonica. Acest exemplar al facturii va va fi trimis prin posta la adresa furnizata Centrului de Asistenta Telefonica. Puteti solicita o factura modificata care sa contina alte detalii de facturare decat cele oferite in momentul rezervarii, pentru care noi ne rezervam dreptul de a va percepe o taxa.
7.4.1.5 Plata Pretului Total se va face in moneda in care s-a stabilit Pretul, daca nu se agreeaza altfel.
7.4.2 EFECTUAREA PLATII IN CAZUL REZERVARILOR ONLINE
Dvs. sau Persoana Platitoare de Bilet veti achita Pretul Total cu un card bancar adecvat pentru platile pe internet, in momentul rezervarii online.
7.4.3 EFECTUAREA PLATII IN CAZUL IN CARE REZERVAREA SE FACE PRIN CENTRUL DE ASISTENTA TELEFONICA
In cazul in care va faceti rezervarea prin Centrul nostru de Asistenta Telefonica, aveti obligatia sa comunicati datele de pe cardul dvs. bancar agentului Centrului de Asistenta Telefonica, care va opera plata in momentul rezervarii. Plata Pretului Total se va efectua in momentul rezervarii. In anumite cazuri puteti plati prin transfer bancar, detalii ale acestuia puteti gasi pe pagina de web si la Centrul de Asistenta Telefonica (a se vedea paragraful 6.1.2). Pentru plata tarifelor aplicate pentru rezervarile efectuate prin Centrul de Asistenta Telefonica, va rugam sa consultati pagina noastra web sau sa sunati la Centrul de Asistenta Telefonica.
7.4.4 EFECTUAREA PLATII IN CAZUL IN CARE REZERVAREA SE FACE PRIN AGENTIILE DE VOIAJ
In cazul in care rezervarea dvs. este facuta printr-o agentie de voiaj, aceasta se va ocupa de efectuarea platii catre noi. Obligatia dvs. este sa efectuati plata catre agentia de voiaj potrivit conditiilor precizate de aceasta. Agentia de voiaj are obligatia sa va comunice Conditiile noastre Generale de Transport si sa va puna la dispozitie Itinerariul. Contractul de Transport Aerian este incheiat intre dvs. si Wizz Air. In cazul in care aveti dreptul sa recuperati contravaloarea biletului, conform prezentelor Conditii Generale de Transport, solicitarea dvs. in acest sens va fi formulata in scris catre Wizz Air. Suma recuperata va fi conform prezentelor Conditii Generale de Transport.Pentru a afla datele noastre de contact, va rugam sa consultati pagina noastra web sau sa sunati la Centrul nostru de Asistenta Telefonica.

ARTICOLUL 8 - PROTECTIA DATELOR
8.1. Privind datele dvs. personale, Wizz Air actioneaza conform legilor privind protectia datelor personale in vigoare. Politica noastra de Confidentialitate este disponibila pe pagina noastra de web sau, la solicitarea dvs., vi se pot oferi informatii detaliate privitor la acest aspect la Centrul nostru de Asistenta Telefonica.
8.2. Prin acceptarea acestor Conditii Generale de Transport, acceptati si Politica de Confidentialitate.

ARTICOLUL 9 - PREZENTAREA PENTRU IMBARCARE SI IMBARCAREA
Hotararile 9. si 10.
9.1 Prezentarea pentru imbarcare incepe cu 2 ore inainte de ora programata pentru zbor si se incheie cu 40 de minute inainte de aceasta in conformitate cu Orarul de Zbor al aeroportului Locului de Decolare. In cazul in care nu reusiti (a) sa finalizati formalitatile de prezentare pentru imbarcare in Intervalul de Prezentare pentru Imbarcare, sau (b) sa va prezentati la imbarcare sau sa ajungeti la poarta de imbarcare la timp, din oricare motiv, rezervarea dvs. va fi anulata, vi se va refuza imbarcarea, si va vom returna contravaloarea Pretului Total din care se vor deduce contravaloarea Taxelor pentru Alte Servicii si Taxa pentru Rezervarea Locului. Va sugeram sa achizitionati o asigurare pentru acoperirea pierderilor rezultate din imposibilitatea efectuarii calatoriei sau ajungerii la aeroport inainte de termenul limita pentru prezentarea in vederea imbarcarii din oricare motiv.
9.2 In momentul prezentarii pentru imbarcare aveti obligatia sa faceti dovada identitatii dvs., sa prezentati codul rezervarii si documentele de calatorie valabile cerute la Art. 11. In caz contrar, accesul dvs. la bord va fi respins, si va vom returna contravaloarea Pretului Total din care se vor deduce contravaloarea Taxelor pentru Alte Servicii si Taxa pentru Rezervarea Locului.
9.3 In anumite aeroporturi se poate fotografia Pasagerul din motive de securitate la prezentarea pentru imbarcare.
9.4.Daca Itinerariul dvs. este eliberat pentru doua sau mai multe segmente de zbor catre aceeasi destinatie, in momentul sosirii la fiecare aeroport de transfer aveti obligatia sa intrati in tara respectiva (prin efectuarea controlului pasapoartelor, a controlului vamal si a controlului de securitate), sa va ridicati Bagajele Inregistrate si sa va prezentati pentru imbarcarea la zborul urmator, potrivit procedurilor si normelor precizate in Conditiile Generale de Transport formulate de Wizz Air.

ARTICOLUL 10 - CONTROLUL PASAPOARTELOR, CONTROLUL VAMAL SI CONTROLUL DE SECURITATE
Hotararea 10.
10.1 Toti Pasagerii imbarcati pe rutele noastre au obligatia sa se conformeze formalitatile de imigrare sau a altor formalitati de securitate. In cazul nerespectarii acestor prevederi, accesul dvs. la bord va fi respins, va veti pierde rezervarea, si veti primi contravaloarea Pretului Total din care se vor deduce Taxele pentru Alte Servicii si Taxa pentru Rezervarea Locului.
10.2 Aveti obligatia sa va supuneti controlului de securitate efectuat de catre autoritatile guvernamentale sau din aeroportul aflat pe teritoriul Statelor Cuprinse in Itinerariul de Zbor, de catre operatorii portuari si de catre transportator.
10.3 Daca legea Statelor Cuprinse in Itinerariul de Zbor precizeaza acest lucru, aveti obligatia sa fiti prezent in momentul verificarii Bagajelor de catre autoritatile vamale sau de catre alte autoritati.
10.4 In masura permisa de lege, nu ne asumam raspunderea pentru eventualele daune produse in urma verificarii bagajelor, din refuzul dumneavoastra de a va supune bagajele sau propria persoana unor astfel de controale sau drept consecinta a nerespectarii conditiilor precizate in oricare din paragrafele 10.1, 10.2, si 10.3.

ARTICOLUL 11 - DOCUMENTELE DE CALATORIE
Hotararea 10.
11.1 Inainte de inceperea calatoriei, aveti obligatia sa prezentati Documentele necesare de Calatorie si sa va conformati normelor si reglementarilor aplicate in Statele Cuprinse in Itinerariul de Zbor. Wizz Air nu raspunde pentru existenta, proprietatea asupra si valabilitatea Documentelor dvs. de Calatorie. In cazul nerespectarii acestor conditii sau in cazul in care Documentele dvs. de Calatorie sunt necorespunzatoare, nu ne asumam raspunderea pentru eventualele daune suportate drept consecinta.
11.2 Daca pentru intrarea intr-o tara pe teritoriul careia se afla aeroportul de transfer este nevoie de o viza valabila, aveti obligatia sa detineti o astfel de viza in momentul sosirii. In caz contrar, Wizz Air nu isi asuma raspunderea pentru eventualele daune suportate drept consecinta.
11.3 Daca doar tranzitati tara pe teritoriul careia se afla Locul de Destinatie si nu este nevoie de viza de tranzit, dar este nevoie de viza de sedere, aveti obligatia sa prezentati dovada faptului ca va aflati in tranzit pe teritoriul tarii respective. In cazul neprezentarii dovezilor de mai sus, accesul dvs. la bord va fi respins, va veti pierde rezervarea, si veti primi contravaloarea Pretului Total din care se vor deduce Taxele pentru Alte Servicii si Taxa pentru Rezervarea Locului..
11.4. In cazul in care nerespectarea conditiilor prevazute in paragrafele 11.1 si 11.3 ne aduce in situatia de a plati amenzi si penalitati sau de a suporta orice cheltuieli, aveti obligatia sa ne restituiti contravaloarea tuturor acestora, la solicitarea noastra. Aveti de asemenea obligatia sa suportati cheltuielile de transport din statul care va refuza intrarea pe teritoriu. Nu se recupereaza partea din Pret aferenta transportului catre statul care va refuza intrarea pe teritoriu.
11.5. Cu exceptia prevederilor Codului Civil din Ungaria (Actul nr. IV din 1959), nu ne asumam raspunderea pentru refuzul accesului dvs. la bord in cazurile in care avem motive intemeiate sa consideram ca legea si reglementarile aplicabile nu permit accesul dvs. la bord.

ARTICOLUL 12 - REFUZUL ACCESULUI LA BORD
Hotararea 25.
12.1 Pe langa situatiile definite in alte articole ale acestor Conditii Generale de Transport, ne rezervam dreptul de a refuza accesul la bord, atat al dvs. cat si al Bagajelor dvs., in orice moment al calatoriei, in urmatoarele situatii
a) daca avem motive intemeiate sa consideram ca respingerea accesului dvs. la bord este necesara din motive de securitate (de exemplu, daca sunteti in stare de ebrietate);
b) daca avem motive intemeiate sa consideram ca prezenta dvs. la bord ar putea pune in pericol viata, sanatatea, integritatea fizica si confortul, dvs. si/sau ale celorlalte persoane aflate la bord;
c) daca avem motive intemeiate sa consideram ca varsta sau starea dvs. fizica sau mentala ar putea pune in pericol persoana dvs. si/sau celelalte persoane aflate la bord, impreuna cu obiectele detinute de acestea;
d) daca dvs., comportamentul sau imbracamintea dvs., ii inspaimanta, ii dezgusta sau ii scandalizeaza pe cei aflati la bord;
e) daca ati incalcat codul de conduita pe durata unui zbor anterior si avem motive intemeiate sa credem ca veti repeta acest lucru;
f) daca ati primit in prealabil avertizarea noastra scrisa in legatura cu faptul ca prezenta dvs. la bordul curselor operate de catre Wizz Air este respinsa pentru totdeauna;
g) daca rezervarea dvs. a fost respinsa;
h) daca ati refuzat indeplinirea formalitatilor de imigrare si/sau vamale;
i) daca ati refuzat sa va supuneti pe dvs. sau Bagajul dvs.controlului de securitate;
j) daca nu ati achitat Taxa pentru Bagaje Excedentare, taxele, tarifele sau Taxele pentru Alte Servicii;
k) daca sunteti dator catre Wizz Air cu o suma de bani aferenta unui zbor anterior;
l) daca avem motive intemeiate sa consideram ca respingerea accesului dvs. la bord este necesara pentru respectarea normelor si reglementarilor aplicate de Statele Cuprinse in Itinerariul de Zbor;
m) daca nu detineti Documente de Calatorie valabile (inclusiv pentru ca au fost distruse in timpul zborului);
n) daca nu indepliniti sau avem motive intemeiate sa consideram ca nu indepliniti conditiile de intrare in tarile pe teritoriul carora se afla Locul de Escala Stabilit sau de Locul de Destinatie;
o) daca incercati sa intrati pe teritoriul unei tari pentru care aveti doar drept de tranzit;
p) daca refuzati sa predati Documentele de Calatorie reprezentantilor nostri sau autoritatilor - in schimbul unei adeverinte de primire – in urma cererii acestora;
q) daca nu puteti demonstra ca sunteti persoana al carei nume figureaza in rezervare;
r) daca ati omis sa comunicati nevoile dvs. speciale sau intentia dvs. de a transporta Bagaje speciale sau cu regim de transport conditionat;
s) daca aveti nevoie de asistenta speciala pe care nu o putem asigura sau care presupune costuri disproportionat de mari.
12.2 In cazul in care comportamentul dvs. are caracter contraventional sau daca avem motive intemeiate sa consideram ca el poate duce la comiterea unor infractiuni, ori daca fumati la bord, avem dreptul sa solicitam autoritatilor in drept chemarea dvs. in fata justitiei.
12.3 In cazul in care, din motive intemeiate la alegerea noastra, vi se respinge prezenta la bord sau sunteti debarcat in timpul calatoriei, in baza prevederilor acestui Articol, va vom returna contravaloarea Pretului Total din care se vor deduce Taxele pentru Alte Servicii si Taxa pentru Rezervarea Locului. Nu ne asumam raspunderea pentru eventualele pierderi sau daune indirecte suportate drept consecinta a respingerii prezentei dvs. la bord sau a debarcarii.

ARTICOLUL 13 – NORME SPECIALE APLICABILE TRANSPORTULUI AERIAN AL CALATORILOR
13.1 TRANSPORTUL PASAGERILOR CU NEVOI SPECIALE
13.1.1 In cazul in care sunteti o persoana cu nevoi speciale, aveti obligatia sa ne comunicati acest lucru in momentul rezervarii (vezi paragraful 6.2).
13.1.2 La bordul aceluiasi aparat de zbor pot fi transportati maximum 10 Pasageri cu invaliditate sau Pasageri cu mobilitate redusa, din care maximum 5 Pasageri care necesita transportul in scaun rulant din punctul de prezentare pentru imbarcare pana la scara avionului, pentru urcarea si coborarea scarilor, precum si ajutor pentru ocuparea locului in cabina. Pasagerul are responsabilitatea de a se prezenta la ghiseul pentru imbarcare la timp.
13.1.3 Femeile insarcinate nu pot calatori pe cursele Wizz Air dupa ce au depasit 34 de saptamani de sarcina. Wizz Air nu isi asuma raspunderea decat in conformitate cu prezentele Conditii Generale de Transport pentru eventualele probleme de sanatate pe care le-ar putea avea o femeie insarcinata si/sau copilul nenascut al acesteia pe durata sau in urma calatoriei pe calea aerului. Wizz Air recomanda insistent femeilor care au depasit cea de-a 28-a saptamana de sarcina sa solicite sfatul medicului inainte de inceperea calatoriei.
13.1.4 Pasagerii transportati pe targa nu sunt acceptati la bord.
13.1.5 Sunt acceptati la bord Pasagerii care au nevoie de cantitati suplimentare de oxigen din motive medicale, numai cu conditia sa obtina in prealabil un certificat medical care sa ateste capacitatea lor de a calatori pe calea aerului, sa isi asigure oxigenul necesar si sa aiba insotitor.
13.2 TRANSPORTUL BEBELUSILOR SI AL PERSOANELOR SUB 14 ANI
13.2.1 Bebelusii sub varsta de 2 ani pot calatori in bratele parintilor. Un adult poate calatori insotit de un singur Bebelus. La bordul aceluiasi aparat de zbor pot fi transportati maximum 18 Bebelusi. Informatiile referitoare la tarifele aplicate pentru transportul Bebelusilor pot fi aflate de pe pagina noastra web sau de la Centrul de Asistenta Telefonica.
13.2.2 Nu sunt acceptate la bord persoane sub varsta de 14 ani fara insotitor. Copiii sub 14 ani vor fi insotiti de o persoana in varsta de cel putin 16 ani. O persoana de peste 16 ani poate insoti un numar maxim de 10 persoane sub 14 ani. In anumite tari, reglementarile in ceea ce priveste persoanele minore care calatoresc singure pot diferi fata de cele de mai sus, caz in care acelea vor prevala.
13.3 CONDUITA LA BORD
Hotararea 9. (2)
13.3.1 Aveti obligatia sa respectati cu consecventa instructiunile Echipajului de la bordul avionului.
13.3.2 Din motive de siguranta, la bordul avionului poate fi interzisa sau restrictionata folosirea echipamentelor electronice, incluzand dar fara a se limita la telefoane celulare, laptopuri, echipamente de inregistrare portabile, aparate de radioreceptie portabile, CD playeruri, jocuri electronice sau dispozitive de emisie-receptie, jucarii cu telecomanda si statii portabile walkie-talkie. Utilizarea dispozitivelor auditive si de stimulare cardiaca (tip pacemaker) este admisa.
13.3.3 Din motive de siguranta, este permis doar consumul bauturilor cumparate la bordul avionului.
13.3.4 In cazul in care
a) din motive intemeiate, Echipajul considera in baza unei evaluari rezonabile, ca prin comportamentul dvs. puneti in pericol securitatea sau siguranta persoanelor de la bordul aeronavei sau a proprietatilor acestora;
b) agresati membrii Echipajului, verbal sau fizic, sau ii impiedicati sa-si desfasoare activitatea;
c) nu respectati instructiunile Echipajului (inclusiv avertismentele referitoare la consumul de alcool si de droguri, la fumat si la utilizarea echipamentelor electronice);
d) provocati disconfortul sau dezgustul, vatamarea sau suferinta persoanelor aflate la bordul avionului;
avem dreptul sa luam toate masurile necesare, inclusiv cele coercitive, pentru a preveni sau pentru a opri aceste manifestari (in conformitate cu legile mentionate la paragraful 13.3.5), urmand sa ne platiti toate daunele si costurile suportate drept consecinta a conduitei dvs. Ne rezervam dreptul de a ne formula pretentiile in fata instantei.
13.3.5 Toate celelalte aspecte legate de actele comise la bord cad sub incidenta prevederilor Conventiei de la Tokyo cu privire la infractiunile si actele comise la bordul aparatelor de zbor, semnata la 14 septembrie 1963 si a altor legi aplicabile in aceasta privinta.
13.3.6 La bordul aparatelor noastre de zbor fumatul este interzis. Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine aplicarea unor sanctiuni penale severe precum si plata daunelor provocate.
13.4 SERVICIILE DE ALIMENTATIE PUBLICA SI ALTE SERVICII
Hotararea 9. (2), Articolul 36 din Conventie
13.4.1 Pe durata zborurilor noastre oferim spre vanzare bauturi si gustari usoare.
13.4.2 Daca in numele dvs. luam legatura cu o terta parte pentru asigurarea altor servicii decat cele de transport aerian, sau daca vi se elibereaza un bilet sau un voucher de transport sau pentru asigurarea altor servicii decat cele de transport de catre o terta parte, cum ar fi rezervarea camerelor de hotel sau inchirierea de autoturisme, calitatea noastra in aceste situatii este numai aceea de agent. Intr-o astfel de situatie se aplica termenii si conditiile formulate de catre terta parte, ca furnizor de servicii. Nu ne asumam raspunderea pentru aceste servicii. In cazul unei calatorii care va fi efectuata de mai multi transportatori, Wizz Air va fi raspunzator numai pentru segmentul calatoriei efectuate de catre aceasta (conform prezentelor Conditii Generale de Transport).
13.4.3 Daca Wizz Air va asigura si serviciile de transport la sol, acest tip de transport este supus unor conditii diferite. Aceste conditii pot fi aflate de pe pagina noastra de web sau de la Centrul de Asistenta Telefonica.

ARTICOLUL 14 - BAGAJELE
Hotararile 11.-21.
14.1 TIPURILE DE BAGAJ, BAGAJELE TRANSPORTATE GRATUIT
14.1.1 Vom aplica o taxa de administrare pentru fiecare Bagaj Inregistrat. Valoarea unui astfel de tarif este disponibila pe pagina noastra de web sau la Centrul de Asistenta Telefonica.
In cazul in care greutatea totala a Bagajelor Inregistrate impreuna depaseste 20 de kilograme, aveti obligatia sa platiti taxa de bagaj excedentar, pe care o puteti afla de pe pagina noastra web sau de la Centrul de Asistenta Telefonica. Taxa de bagaj excedentar va fi achitata la aeroport in momentul prezentarii pentru imbarcare.
14.1.2 Din motive de sanatate si de siguranta, Bagajele Inregistrate nu vor avea o greutate mai mare de 32 de kilograme fiecare.
14.1.3 Puteti lua cu dvs. in cabina un singur Bagaj de Mana in greutate maxima de 10 kilograme si cu dimensiunile de cel mult 55x20x40 cm. In cazul in care greutatea sau dimensiunea Bagajului de Mana depaseste limitele de mai sus, acesta va fi dus in cala si considerat Bagaj Inregistrat. Anumite aeroporturi pot aplica restrictii suplimentare in ceea ce priveste Bagajul de Mana. In astfel de cazuri reglementarile aeroportului vor prevala.
14.1.4 In afara de Bagajul de Mana, mai puteti lua la bord urmatoarele:
a) o geanta de mana de mici dimensiuni;
b) un palton sau o patura;
c) un aparat foto sau o camera video de mici dimensiuni sau un binoclu;
d) un telefon celular;
e) material de lectura in timpul zborului;
f) pentru bebelusii sub doi ani: hrana, un carut pliant, un patut mic;
g) o pereche de carje pentru persoanele cu invaliditate fizica.
14.1.5 Bagajul de Mana si celelalte articole aduse la bord vor fi depozitate in asa fel incat sa nu blocheze culoarele de trecere si iesirile de urgenta, in conformitate cu instructiunile Echipajului.
14.1.6 Landourile pentru copii si scaunele rulante vor fi prezentate pentru imbarcare impreuna cu celelalte Bagaje si vor fi transportate gratuit.
14.2 ACCEPTAREA BAGAJELOR
14.2.1 Dupa acceptarea bagajelor dvs. la bord ca Bagaj Inregistrat, urmeaza sa primiti un Cupon de Identificare si un Cupon de Recuperare pentru fiecare Bagaj Inregistrat in parte.
14.2.2 Bagajele Inregistrate vor fi transportate in acelasi avion in care calatoriti si dvs.
14.3 ARTICOLELE EXCLUSE CA BAGAJ
14.3.1 Urmatoarele articole sunt excluse de la transport (acestea nu sunt acceptate nici in Bagajele Inregistrate, nici in Bagajele de Mana):
a) armele de foc, munitia si explozivii, inclusiv armele de vanatoare sau pentru tir sportiv, asa cum sunt acestea definite prin legea oricaruia dintre Statele cuprinse in Itinerariul de Zbor;
b) orice articole sau substante cu aspect de arma de foc, munitie sau exploziv;
c)substante inflamabile (cu urmatoarele exceptii: bauturile alcoolice, lacurile de par, parfumurile, apa de colonie);
d) materialele radioactive;
e) gazul lichefiat (cu urmatoarele exceptii: CO2 folosit pentru miscarea membrelor protezate; containerele de gaz lichefiat folosite la umflarea automata a vestelor de salvare; buteliile de oxigen si de aer in cantitatile precizate de IATA);
f) substantele otravitoare sau pestilentiale;
g) substantele corosive (cu urmatoarele exceptii: mercurul din termometre, din barometre si din bateriile de alimentare a scaunelor cu rotile);
h) servietele si servietele tip diplomat cu sistem de securitate incorporat, cu baterii cu litiu sau cu material pirotehnic;
i) articolele si materialele care pun in pericol siguranta, bunurile, viata, sanatatea si integritatea corporala a pasagerilor aflati la bord;
j) orice materialele interzise de normele si reglementarile Statelor Cuprinse in Itinerariul de Zbor;
k) orice articol care, din cauza greutatii, dimensiunilor sau caracteristicilor sale este impropriu transportului;
l) ramasitele pamantesti;
m) orice articolele precizate in Instructiunile Tehnice pentru Transportul Aerian al Marfurilor Periculoase in Conditii de Siguranta, formulate de Organizatia Internationala a Aviatiei Civile (ICAO) si in Reglementarile Referitoare la Marfurile Periculoase, formulate de Asociatia Internationala de Transport Aerian (IATA).
In cazul in care incercati sa luati cu dvs. unul din articolele de mai sus, prezenta Bagajului dvs. la bord poate fi respinsa.
14.3.2 In Bagajele dvs. Inregistrate nu sunt acceptate urmatoarele articole:
a) banii lichizi, titlurile de valoare;
b) bijuteriile, metalele pretioase si pietrele pretioase si semipretioase;
c) calculatoarele, aparatele foto, camerele video, telefoanele celulare, si alte echipamente tehnice sau electronice, impreuna cu accesoriile acestora;
d) documentele oficiale, de serviciu sau personale;
e) documentele de calatorie sau de identitate;
f) cheile;
g) lichidele;
h) medicamentele;
i) articole perisabile;
j) obiectele artistice si de arta.
In cazul in care in Bagajele dvs. Inregistrate se afla vreunul din obiectele precizate la paragrafele 14.3.1 si 14.3.2 de mai sus, nu ne asumam raspunderea pentru eventuala pierdere, distrugere, descalificare sau deteriorare a acestora.
Exista aeroporturi in care se aplica o serie de restrictii suplimentare referitoare la articolele transportate ca bagaj. In acest caz, conditiile aplicate in aeroport au caracter prevalent.
14.3.3 In Bagajele dvs. de Mana nu se vor afla arme de panoplie, sabii, cutite, foarfece, lame, tacamuri, sageti, carlige, siringi sau alte obiecte ascutite care, in opinia noastra, ar putea fi folosite ca arme.
14.3.4 In Bagajul dvs. de Mana puteti transporta numai articole care nu sunt excluse de la transport in astfel de cantitati sau ambalaj dupa cum este prevazut de legile in vigoare si reglementarile de siguranta. Va rugam sa consultati Noile Reglementari de Siguranta privind Bagajele de Mana pentru Toate Aeroporturile de Pasageri cu Plecarea din UE.
14.4 ARTICOLELE CU REGIM DE TRANSPORT CONDITIONAT
14.4.1 In cazul in care intentionati sa transportati unul din articolele prezentate mai jos, aveti obligatia sa ne comunicati acest lucru in momentul rezervarii:
a) produsele fragile,
b) materialele cu caracter dezagreabil;
c) cainii insotitori;
d) scaunele cu rotile alimentate cu baterii uscate;
e) alte articole speciale cum ar fi echipamentele de schi, snowboard, golf, scufundari si surf, accesorii pentru pescuit, trofeele vanatoresti, bicicletele, prajinile pentru sarituri, instrumentele muzicale, etc.
Aveti obligatia de a ne informa despre intentia dvs. de a transporta orice astfel de articole in momentul rezervarii, prin Centrul nostru de Asistenta Telefonica. Puteti transporta astfel de articole numai cu consimtamantul nostru. In cazul in care doriti sa transportati orice Bagaj special (altul decat Bagajul normal) care nu este mentionat mai sus, veti contacta Centrul de Asistenta Telefonica pentru informatii privind transportul.
14.4.2 In cazul in care intentionati sa transportati orice articol special cu dvs., aveti obligatia sa achitati o taxa speciala de administrare. Pentru detalii, va rugam sa consultati pagina noastra web sau sa sunati la Centrul nostru de Asistenta Telefonica.
14.4.3 Nerespectarea prevederilor referitoare la obligatia de a va declara intentia in legatura cu transportul articolelor precizate in paragraful 14.4.1 atrage dupa sine respingerea acestora la transport si/sau noi nu ne asumam raspunderea pentru nicio pierdere, distrugere, intarziere sau deteriorare a unor astfel de articole.
14.4.4. Wizz Air nu isi asuma raspunderea pentru deteriorarea obiectelor fragile. Bagajul care contine obiecte fragile poate fi tarnsportat drept Bagaj Inregistrat numai cu Cupon de Raspundere Limitata.
14.5 ANIMALELE
Prezenta animalelor vii la bordul curselor operate de Wizz Air este interzisa, cu exceptia cainilor insotitori, intre aeroporturile care detin o evidenta a deplasarii animalelor, cu conditia ca acestia sa figureze in aceasta evidenta.
14.6. DREPTUL DE A REFUZA TRANSPORTUL BAGAJELOR
14.6.1 Wizz Air refuza transportul articolelor excluse de la transport in conformitate cu prezentele Conditii Generale de Transport si al articolelor cu regim de transport conditionat al caror transport nu a fost adus la cunostinta noastra in prealabil, potrivit paragrafului 6.2.5., precum si al acelor articole care au fost deja respinse.
14.6.2 Wizz Air poate refuza transportul oricaror articole pe care avem motive intemeiate sa le consideram improprii transportului aerian, datorita dimensiunii, formei, greutatii, continutului, caracterului, ambalajului, sau din motive de siguranta si securitate, precum si pentru asigurarea confortului celorlalti Pasageri.
14.7 DREPTUL DE PERCHEZITIE
Daca poate fi considerat in mod rezonabil ca nu ati indeplinit normele aplicabile privind continutul si ambalarea Bagajelor, din motive de siguranta si securitate, putem fi in situatia de a va solicita sa acceptati efectuarea perchezitiei si scanarii corporale, precum si scanarea sau verificarea Bagajelor cu raze X. In cazul in care nu sunteti prezent/a, Bagajele dvs. pot fi perchezitionate in absenta dvs., cu scopul de a stabili daca detineti sau daca in Bagajele dvs. se afla articolele precizate in paragrafele 14.3 si 14.4. In cazul in care nu dati curs unei astfel de cereri, putem fi in situatia de a refuza prezenta dvs. sau a Bagajelor dvs. la bord. In cazul in care operatiunea de scanare sau de perchizitionare duce la deteriorarea Bagajelor dvs., nu ne asumam raspunderea pentru o astfel de situatie in masura permisa in baza prevederilor legale relevante.
14.8 PRIMIREA SI PREDAREA BAGAJELOR INREGISTRATE
Hotararile 18. si 19. 
14.8.1 Bagajul nu va este predat personal in aeroport, ci prin terminalele de predare a bagajelor. Wizz Air nu isi asuma responsabilitatea pentru Bagaj dupa ce acesta a fost predat la terminalul de predare. Dvs. aveti obligatia sa va recuperati Bagajele la aceste terminale. Ne rezervam dreptul de a controla Cuponul de Identificare a Bagajelor si Cuponul de Recuperare a Bagajelor in orice moment. Bagajele nerevendicate aflate in custodia Wizz Air vor fi inmanate numai persoanei care prezinta Cuponul de Recuperare a Bagajelor corespunzator Cuponului de Identificare a Bagajelor.
14.8.2 Potrivit paragrafului 14.2., aveti obligatia sa va ridicati Bagajele Inregistrate imediat dupa punerea acestora la dispozitia dvs., la locul de destinatie. In cazul in care nu va ridicati bagajele, vi le vom pastra pentru 60 de zile si vom solicita plata unei taxe de magazinaj. Ulterior acestei perioade, putem vinde sau distruge Bagajele neridicate sau alte articole personale. Daca va putem identifica in baza Bagajelor neridicate sau a articolului de uz personal, va vom notifica la adresa de contact furnizata privind intentia de a dispune de articolele neridicate si la momentul acestei hotarari nu vom fi raspunzatori in niciun fel fata de dvs.

ARTICOLUL 15 - MODIFICAREA CONTRACTULUI DE CATRE WIZZ AIR: ORARUL DE ZBOR, ANULAREA, INTARZIEREA SI REDIRECTIONAREA CURSELOR
Hotararile 22.-24., Articolele 5, 6, 7 si 9 din Regulament
15.1 MODIFICAREA ORARULUI DE ZBOR
15.1.1 Wizz Air isi rezerva dreptul de a modifica orele de zbor prezentate in Itinerar, in orar sau in alta parte intre data publicarii lor si data efectiva a zborului.
15.1.2 Inainte de a va accepta rezervarea, va vom comunica orele de zbor valabile la data rezervarii, ore care vor fi mentionate si in Itinerariul dvs. Exista posibilitatea sa fim nevoiti sa modificam orele de zbor sau ruta de zbor si dupa eliberarea Itinerariului dvs. Va vom contacta pentru a va informa despre schimbarea de orar /ruta de zbor prin e-mail, la adresa de e-mail pe care ne-ati furnizat-o in momentul rezervarii, prin care dvs. puteti accepta schimbarile. Daca nu sunteti dvs. titularul adresei de e-mail pe care ne-ati indicat-o, dvs. aveti responsabilitatea de a afla de la titularul adresei mentionate in rezervarea dvs. despre modificarile care pot aparea. Daca nu doriti sa acceptati noul orar de zbor sau noua ruta de zbor, trebuie sa sunati la Centrul nostru de Asistenta Telefonica, la unul dintre numerele de telefon puse la dispozitie. Daca zborul dvs. este anulat din orice motiv, va vom anunta la telefon. Vom incerca sa va informam prin telefon de trei ori, daca nu reusim sa va gasim la telefon, va vom trimite un e-mail cu rugamintea de a va adresa Centrului nostru de Asistenta Telefonica. Daca nu o faceti, vom considera ca ati acceptat modificarile, iar Wizz Air isi va declina responsabilitatea pentru orice paguba sau pierdere rezultata din acestea (chiar daca rezervarea nu a fost facuta de catre Pasager).
15.2 INTARZIEREA CURSELOR
15.2.1 In cazul in care Wizz Air anticipeaza o posibila intarziere a unui zbor peste ora de plecare prevazuta, dupa cum este mentionata in Itinerar (inclusiv schimbarile potrivit articolului 15.1 de mai sus):
(a) timp de doua ore sau mai mult, in cazul zborurilor de 1500 de kilometri sau mai putin; sau
(b) timp de trei ore sau mai mult, in cazul tuturor zborurilor in cadrul Uniunii Europene de peste 1500 de kilometri si al oricaror alte zboruri cuprinse intre 1500 si 3500 de kilometri; sau
(c) timp de patru ore sau mai mult, in cazul tuturor zborurilor care nu se incadreaza la literele (a) sau (b),
Wizz Air va oferi:
(i) asistenta specificata la paragrafele 15.5.1 (a) si 15.5.2 de mai jos; si
(ii) in cazul in care ora de plecare anticipata in mod rezonabil este la cel putin o zi dupa ora de plecare anuntata initial, asistenta specificata la paragrafele 15.5.1 (b) si (c);
si
(iii) in cazul in care intarzierea este de cel putin cinci ore, asistenta specificata la paragraful 16.2.1 (a).
15.3. ANULAREA CURSELOR
15.3.1 In cazul anularii zborului dvs., trebuie:
(a) sa vi se ofere asistenta de catre Wizz Air in conformitate cu paragraful 16.2; si
(b) sa vi se ofere asistenta de catre Wizz Air in conformitate cu paragrafele 15.5.1 (a) si 15.2, precum si, in eventualitatea unei redirectionari, in cazul in care ora de plecare anticipata a noului zbor este de cel putin o zi dupa plecarea programata pentru zborul anulat, asistenta specificata la paragraful 15..5.1 (b) si (c); si
(c) sa primiti o compensatie din partea Wizz Air in conformitate cu paragraful 15.4, cu urmatoarele exceptii:
(i) in cazul in care ati fost informat despre aceasta anulare cu cel putin doua saptamani inainte de ora de plecare prevazuta; sau
(ii) in cazul in care ati fost informat despre aceasta anulare intr-un termen cuprins intre doua saptamani si sapte zile inainte de ora de plecare prevazuta si vi se ofera o redirectionare care sa va permita sa plecati cu cel mult doua ore inainte de ora prevazuta si sa ajungeti la destinatia finala in mai putin de patru ore dupa ora de sosire prevazuta; sau
(iii) in cazul in care ati fost informat despre aceasta anulare cu mai putin de sapte zile inainte de ora de plecare prevazuta si vi se ofera o redirectionare care sa va permita sa plecati cel tarziu cu o ora inainte de ora de plecare prevazuta si sa ajungeti la destinatia finala in mai putin de doua ore dupa ora de sosire prevazuta.
15.3.2 In cazul anularii, va vom oferi explicatii privind posibilitatile de transport alternative.
15.3.3 Wizz Air nu poarta responsabilitatea pentru nicio pierdere, paguba sau dauna in cazul in care nu reuseste sa va anunte inainte pentru ca nu ati putut fi gasit la numerele de telefon indicate in rezervare.
15.4 DREPTUL LA COMPENSARE
15.4.1 Atunci cand este aplicabil in cazul anularii unui zbor in conformitate cu paragraful 15.3, veti avea dreptul sa primiti o compensatie care se ridica la:
(a) 250 EUR pentru toate zborurile de 1500 kilometri sau mai putin;
(b) 400 EUR pentru toate zborurile din cadrul Uniunii Europene de peste 1500 de kilometri si pentru toate celelalte zboruri cuprinse intre 1500 si 3500 de kilometri;
(c) 600 EUR pentru toate zborurile care nu se incadreaza la literele (a) sau (b).
Pentru stabilirea distantei se ia in considerare ultima destinatie unde urmeaza sa sositi dupa ora prevazuta din cauza anularii zborului sau refuzului de a va primi la bordul aeronavei.
15.4.2. Atunci cand, in conformitate cu paragraful 16.2, vi se ofera redirectionarea spre destinatia finala cu un zbor alternativ, a carui ora de sosire nu depaseste ora de sosire prevazuta a zborului rezervat initial
(a) cu doua ore, pentru toate zborurile de 1500 kilometri sau mai putin;
(b) cu trei ore, pentru toate zborurile din cadrul Uniunii Europene de peste 1500 de kilometri si pentru toate celelalte zboruri cuprinse intre 1500 si 3500 de kilometri; sau
(c) cu patru ore, pentru toate zborurile care nu se incadreaza la literele (a) sau (b).
Wizz Air poate reduce cu 50% compensatia prevazuta la paragraful 15.4.1.
15.4.3. Wizz Air nu va fi obligata la plata compensatiilor daca poate demonstra ca anularea este cauzata de Circumstante Extraordinare.
15.4.4. Compensatia prevazuta la paragraful 15.4.1 si 15.4.2 se va plati in bani lichizi, prin transfer bancar electronic, ordin de plata bancar sau cecuri bancare, sau, cu acordul dvs., in bonuri de calatorie si/sau alte servicii.
15.4.5 Distantele indicate la paragrafele 15.2.1, 15.4.1 si 15.4.2 se masoara prin metoda rutei ortodromice.
15.5 DREPTUL LA DESERVIRE
15.5.1 Cand se face trimitere la prezentul paragraf, Wizz Air va oferi pasagerilor gratuit urmatoarele:
(a) mese si bauturi racoritoare, direct proportionale cu timpul de asteptare pentru acei Pasageri care asteapta in aeroport;
(b) cazare hoteliera sau decontarea costurilor de cazare hoteliera
- in cazul in care este necesara o sedere de una sau mai multe nopti, sau
- in cazul in care este necesara o sedere suplimentara fata de cea prevazuta de Pasager la Locul de Plecare;
(c) transportul dintre aeroport si locul cazarii sau decontarea costurilor transportului dintre aeroport si locul cazarii specificat la paragraful 15.5.1. (b) (hotel sau altele)
Wizz Air va deconta costurile mentionate la alineatele 15.5.1. b) si c) pana la suma maxima de 70 Euro pentru fiecare Pasager afectat de intarziere sau anulare, pe noapte, in baza unei facturi.
15.5.2 In plus, Pasagerii au dreptul la doua apeluri telefonice gratuite si de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail, sau la decontarea costurilor unor astfel de servicii de comunicatie.
15.5.3. Nu vom oferi serviciile mentionate la paragraful 15.5.1. daca astfel s-ar produce o intarziere si mai mare a zborului.
15.6. ZBORURI DE LEGATURA
Wizz Air nu opereaza zboruri de legatura. Dvs. sunteti responsabili pentru posibila pierdere a oricarui zbor de catre dvs. sau bagajul dvs.
15.7 TRANSPORT ALTERNATIV
15.7.1. Wizz Air va poate transporta printr-o alta modalitate de transport decat cel pe calea aerului, in situatiile definite la alineatul 16.2.1.
15.7.2 Daca ati fost de acord cu alt mod de transport (potrivit paragrafelor 16.2.1. b) si c)) expres sau implicit, nu veti mai avea dreptul la returnarea Pretului biletului.
15.8 REDIRECTIONARI
15.8.1 Daca nu putem decola de la Locul de Decolare sau daca nu putem ateriza la Locul de Destinatie sau Locul de Escala Stabilit, iar aeronava este redirectionata catre un alt aeroport (situatie care in continuare este numita “redirectionare”), daca zborul nu ajunge la destinatia initiala, va vom pune la dispozitie transportul pana la destinatia initiala potrivit Itinerariului, fie prin serviciile proprii, fie cu orice alt mijloc de transport, si nu vom mai avea nicio alta datorie fata de dvs.
15. 9 RECLAMAREA DREPTURILOR
In cazul nerespectarii prevederilor paragrafelor de mai sus din prezentul Articol, aveti dreptul sa depuneti o reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului sau la inspectoratele sale locale.
15.10 DREPTUL LA INFORMARE
In cazul in care vi se refuza imbarcarea (din alte motive decat cele mentionate in prezentul document) sau se anuleaza zborul dvs., va vom prezenta (la aeroport) o notificare scrisa in care sunt precizate normele de compensare si asistenta. De asemenea, va vom prezenta o comunicare scrisa, in cazul in care sunteti afectati de o intarziere de cel putin doua ore. Vi se vor prezenta, totodata coordonatele institutiei nationale desemnate la care se face referire in Regulament.
15.11 CIRCUMSTANTE EXTRAORDINARE
Cu exceptia cazurilor prezentate in mod expres in paragrafele Articolului 15, nu ne asumam raspunderea pentru eventuala modificare a Contractului datorata unor motive de Circumstante Extraordinare. In masura permisa de legile relevante si prezentele Conditii Generale de Transport, nu ne asumam raspunderea pentru eventualele pagube sau pierderi suferite din motive de Circumstante Extraordinare.

ARTICOLUL 16 - RECUPERAREA CHELTUIELILOR, REDIRECTIONARE
16.1 PREVEDERI GENERALE
16.1.1 Cu exceptia cazurilor prezentate in mod expres in prezentele Conditii Generale de Transport, taxele, cheltuielile si Tarifele pentru Alte Servicii nu sunt rambursabile.
16.1.2 Cheltuielile recuperate vor fi restituite numai dvs. personal sau Persoanei Platitoare de Bilet. In caz de deces, al dvs. sau al Persoanei Platitoare de Bilet, sumele recuperate vor fi restituite rudelor apropiate ale dvs. sau ale acesteia.
16.1.3 In general, sumele recuperate se restituie in moneda de plata a biletului. In cazul in care acest lucru este imposibil, plata va fi efectuata in Euro.
16.2 RECUPERAREA CHELTUIELILOR DIN MOTIVE NEIMPUTABILE PASAGERULUI SI REDIRECTIONARE
16.2.1 Cand se face referire la prezentul paragraf, Wizz Air va va oferi posibilitatea de a alege intre:
(a) rambursarea, in termen de sapte zile, in conformitate cu procedurile mentionate la paragraful 15.4.4, a Pretului Total, la pretul de achizitie al biletului pentru partea sau partile de calatorie neefectuate si pentru partea sau partile deja efectuate, in cazul in care zborul devine inutil in raport cu planul dvs. de calatorie initial, impreuna cu, daca este cazul,
- un zbor de retur operat de Wizz Air sau de alt operator low-cost pe aceeasi ruta, la punctul de plecare initial, cat mai repede posibil;
(b) redirectionarea catre un alt zbor operat de Wizz Air sau de alt operator low-cost pe aceeasi ruta, spre destinatia finala, cat mai repede posibil; sau
(c) redirectionarea catre un alt zbor operat de Wizz Air sau de alt operator low-cost pe aceeasi ruta, spre destinatia finala, la o data ulterioara, la alegerea dvs., sub rezerva existentei unor locuri disponibile.
Paragraful 16.2.1 va fi interpretat impreuna cu paragraful 15.7 de mai sus.
16.2.2 In cazul in care, un oras, o aglomeratie urbana sau o regiune este deservita de mai multe aeroporturi va vom oferi un zbor spre un aeroport diferit de cel pentru care s-a facut rezervarea initiala, vom suporta costul transferului dvs. de la aeroportul alternativ fie spre cel initial, fie spre o alta destinatie apropiata convenita cu dvs.

ARTICOLUL 17 - RASPUNDEREA
Articolele 17, 19, 20, 21, 22 si 31 din Conventie
17.1 PREVEDERI GENERALE
17.1.1 Sfera noastra de raspundere este stabilita de prezentele Conditii Generale de Transport si de Legea Aplicabila.
17.1.2 Valoarea daunelor va fi determinata in conformitate cu prevederile Conventiei iar raspunderea noastra nu va depasi valoarea daunelor dovedite, vom fi raspunzatori numai pentru daunele dovedite.
17.1.3 In cazul in care WizzAir dovedeste ca dauna a fost provocata sau favorizata de neglijenta sau de alta actiune gresita sau omisiune a persoanei care reclama despagubirea ori a persoanei de la care deriva drepturile acesteia, Wizz Air va fi exonerata in intregime sau in parte de raspundere fata de reclamant, in masura in care o astfel de neglijenta sau orice alta actiune gresita sau omisiune a provocat dauna sau a contribuit la provocarea acesteia. Cand despagubirea este reclamata de o alta persoana decat Pasagerul, din cauza decesului sau vatamarii suferite de Pasager, Wizz Air este in acelasi mod exonerata de raspundere, in intregime sau in parte, in masura in care dovedeste ca neglijenta sau orice alta actiune gresita sau omisiune a respectivului Pasager a provocat dauna ori a contribuit la provocarea acesteia. Prezenta prevedere se aplica tuturor prevederilor referitoare la raspundere aplicabile de catre Wizz Air privind Pasagerul.
17.1.4 Nu ne asumam raspunderea pentru eventualele daune produse de dvs. sau de Bagajele dvs. Dvs. purtati raspunderea acestor daune produse altor persoane sau bunurilor altor persoane (inclusiv bunurilor noastre).
17.1.5 Contractul de transport, impreuna cu prezentele Conditii de Transport si cu exceptiile si restrictiile de raspundere prevazute, se aplica angajatilor, salariatilor si agentilor nostri in aceeasi masura in care se aplica si pentru Wizz Air. Suma totala recuperata cu titlu de daune atat de la Wizz Air cat si de la aceste persoane, nu va depasi suma reprezentand raspunderea asumata de Wizz Air, daca este cazul, definita in aceste Conditii Generale de Transport.
17.1.6 Wizz Air nu isi asuma raspunderea pentru pierderi de profit, sau pentru pagube indirecte. Limitarea de raspundere a acestor Conditii Generale de Transport este acceptata de catre Pasager prin plata efectuata pentru serviciile Wizz Air.
17.2 RASPUNDEREA PENTRU BAGAJE
17.2.1 Ne asumam raspunderea pentru eventualele daune pretinse in cazul distrugerii si pierderii Bagajelor Inregistrate sau deteriorarii acestora, cu conditia ca evenimentul care a dus la distrugerea, pierderea sau producerea daunelor sa fi avut loc la bordul avionului in intervalul de timp in care Bagajele Inregistrate s-au aflat in custodia Wizz Air.
17.2.2 Wizz Air isi asuma raspunderea pentru eventualele daune suferite in urma intarzierii Bagajelor transportate pe calea aerului. Nu ne asumam raspunderea insa pentru eventualele daune produse in urma intarzierilor, in cazul in care Wizz Air, salariatii si agentii acesteia au luat toate masurile corespunzatoare de evitare a daunelor sau in cazul in ne-am aflat in imposibilitatea luarii acestor masuri.
17.2.3 Nu ne vom asuma raspunderea pentru daunele provocate in caz de distrugere sau pierdere sau deteriorare a Bagajelor Inregistrate in masura in care daunele s-au datorat unui defect, calitatii sau viciului acestora. In cazul Bagajelor Neinregistrate, inclusiv obiecte personale, ne vom asuma raspunderea numai daca dauna a rezultat din vina noastra sau cea a functionarilor sau agentilor nostri. Nu ne vom asumam raspunderea pentru daunele, pierderea, distrugerea sau descalificarea articolelor excluse de la transport, si a Bagajelor acceptate in baza unui Cupon de Raspundere Limitata, nici pentru articolele cu regim de transport conditionat care nu ne-au fost prezentate la momentul rezervarii sau pentru care nu s-a obtinut in prealabil aprobarea de transport.
17.2.4 Nu ne asumam raspunderea pentru stricaciunile minore produse pe suprafata exterioara a Bagajelor dvs. (cum ar fi zgarieturi, pete, urme, adancituri, etc.) rezultate in urma unui grad normal de uzura.
17.2.5 La transportul Bagajelor (incluzand Bagajele Inregistrate si Bagajele Neinregistrate) raspunderea noastra este limitata la suma de 1.000 SDR pentru fiecare Pasager, in afara cazului in care Pasagerul, in momentul in care Bagajul Inregistrat ne-a fost predat, a facut o declaratie speciala privind interesul in livrarea la destinatie si a platit o suma suplimentara, daca este necesar. In acest caz, vom fi raspunzatori pentru plata unei sume care nu va depasi suma declarata, cu exceptia cazului in care dovedim ca suma este mai mare decat interesul real al Pasagerului in livrarea la destinatie.
17.3 RASPUNDEREA IN CAZ DE DECES, VATAMARE SI INTARZIERE A PASAGERILOR IN URMA UNUI ACCIDENT
17.3.1 In eventualitatea unui accident, raspunderea noastra in caz de deces sau vatamare a Pasagerilor este supusa restrictiilor prevazute in prezentele Conditii Generale de Transport. Raspunderea noastra stricta este de pana la 100.000 SDR, cu exceptia cazurilor prevazute la paragraful 17.1.3.
17.3.2 In cazul despagubirilor ce depasesc aceasta suma in caz de deces sau vatamare a Pasagerilor, putem fi exonerati de raspundere daca reusim sa demonstram ca (i) daunele suferite nu sunt o consecinta a neglijentei, iresponsabilitatii sau pasivitatii manifestate de Wizz Air sau de salariatii si agentii acesteia sau ca (ii) ele se datoreaza in exclusivitate neglijentei, iresponsabilitatii sau pasivitatii manifestate de catre o terta parte.
17.3.3 Wizz Air va plati in avans sumele necesare pentru acoperirea nevoilor economice imediate, in mod proportional cu pierderile suferite in termen de maximum 15 zile de la data stabilirii la prima vedere a identitatii persoanei fizice cu drept de despagubire. In caz de deces, suma platita cu acest titlu va fi de minimum 16.000 SDR pentru fiecare Pasager. Aceste plati in avans nu constituie un act de recunoasterea a raspunderii si pot fi deduse din suma finala stabilita in urma unei hotarari judecatoresti.
Sumele cu titlu de avans nu se restituie decat in cazul in care Wizz Air poate demonstra ulterior ca:
a) pagubele s-au produs sau au fost favorizate din cauza Pasagerului vatamat sau decedat;
b) persoana care a primit avansul nu are dreptul sa-l primeasca sau dauna a fost cauzata sau favorizata de respectiva persoana.
17.3.4 In cazul daunelor provocate de intarziere in transportul Pasagerilor, raspunderea noastra pentru fiecare Pasager este limitata la 4150 SDR.

ARTICOLUL 18 – NOTIFICAREA LA TIMP A RECLAMATIILOR, TERMENUL LIMITA DE SOLUTIONAREA ACESTORA
Hotararea 28.
18.1 RECUPERAREA BAGAJELOR
18.1.1 Acceptarea Bagajelor fara formularea unei reclamatii inainte de iesirea din zona de tranzit si fara completarea unui Raport Constatator de Neconformitate (RCN) este o dovada la prima vedere a faptului ca Bagajele au fost predate in buna stare si in conformitate cu prevederile Contractului de Transport.
18.1.2 In cazul in care Bagajele dvs. nu sosesc odata cu cursa in care calatoriti, aveti obligatia sa declarati acest lucru si sa intocmiti un Raport Constatator in momentul sosirii si inainte de iesirea din zona de tranzit. In caz de nerespectare a acestei prevederi, nu ne asumam raspunderea pentru distrugerea, pierderea, intarzierea sau deteriorarea Bagajelor dvs.
18.1.3 In cazul in care Bagajele dvs. Inregistrate sunt deteriorate sau violate, aveti obligatia sa declarati acest lucru si sa intocmiti un Raport Constatator in momentul sosirii si inainte de iesirea din zona de tranzit. In cazul in care nu puteti constata deteriorarea sau violarea bagajelor in momentul sosirii, aveti obligatia sa anuntati acest lucru, la aeroport, in termen de 7 zile de la data sosirii.
18.1.4 In cazul in care Bagajele dvs. Inregistrate nu sosesc odata cu cursa in care calatoriti, iar atunci cand intrati in posesia lor constatati ca sunt deteriorare sau violate, aveti obligatia sa faceti o declaratie scrisa referitoare la deteriorarile si lipsurile constatate, in termen de 21 de zile de la data predarii Bagajelor. Daca confirmam pierderea Bagajelor dvs. Inregistrate sau daca Bagajele dvs. Inregistrate nu au sosit la expirarea celor 21 de zile de la data la care ar fi trebuit sa soseasca, va puteti exercita drepturile care rezulta din Contractul de Transport.
18.1.5 In cazul in care Bagajul dvs. de Mana sufera deteriorari, veti anunta acest lucru la bordul avionului. In caz contrar, Wizz Air nu isi asuma raspunderea pentru nicio paguba suferita de Bagajele dvs. de Mana.
18.1.6 Daca in timpul transportarii pe calea aerului de catre noi, Bagajul dvs. a suferit vreo paguba, il veti repara si ne veti trimite chitantele pentru costul reparatiei. Daca Bagajul dvs. nu mai poate fi reparat, veti obtine confirmarea in scris de la atelierul de reparatii, in care sa se mentioneze marca comerciala a articolului, tipul si valoarea acestuia.
18.1.7 Orice reclamatie va fi prezentata in scris.
18.1.8 Toate reclamatiile - impreuna cu Raportul Constatator si cu documentele care demonstreaza pierderea suportata – ne vor fi trimise noua, in cel mult o luna de la sosirea la Locul de Destinatie.
18.1.9 Daca nici o reclamatie nu este prezentata in acest interval de timp, Wizz Air este exonerata de orice raspundere.
18.2 RECLAMATIILE
Reclamatiile referitoare la transportul aerian (altele decat cele referitoare la bagaje) trebuie sa fie facute in scris, cat de curand posibil de la data sosirii cursei la care se refera reclamatia, dar nu mai tarziu de 2 luni de la descoperirea circumstantelor care au dat nastere la reclamatie. Dvs. sunteti raspunzator pentru orice pierdere sau dauna care decurge din intarzierea depunerii reclamatiei. Wizz Air va evalua reclamatia potrivit Conditiilor Generale de Transport in vigoare la data Contractului.
18.3 PRESCRIEREA
Dreptul la despagubire se va stinge in cazul in care nicio reclamatie nu este formulata intr-un interval de 2 ani de la data sosirii la destinatie, sau de la data la care era asteptata cursa, sau de la data la care s-a intrerupt calatoria. Metoda de calculare a perioadei de prescriere va fi stabilita prin decizia instantei unde este judecat cazul.

ARTICOLUL 19 - CURSELE CHARTER
Hotararea 3. (3)
Pentru cursele charter se aplica aceleasi prevederi ale Conditiilor Generale de Transport, cu urmatoarele diferente:
19.1 Transportul asigurat de catre WizzAir este supus urmatoarelor conditii:
a) Conditiilor Contractuale si celorlalte prevederi precizate in Itinerariul dvs. si in legatura cu care veti fi informat verbal in cazul rezervarilor efectuate prin Centrul nostru de Asistenta Telefonica;
b) prezentelor Conditii Generale de Transport;
c) prevederilor Conventiei, daca este cazul;
d) Legii Aplicabile;
e) Contractului de Charter.
19.2 Agentia dvs. de voiaj are datoria sa va comunice conditiile de transport, potrivit Contractului de Charter. Agentia de voiaj raspunde de toate daunele suportate drept consecinta a nerespectarii obligatiei sale de a va comunica aceste conditii.
19.3 Rezervarea dvs. va fi asigurata de catre agentia dvs. de voiaj care va va comunica codul de rezervare.
19.4 Nu se admite modificarea directiei de zbor. Regulile referitoare la modificarea, transferul si anularea rezervarii facute (inclusiv in caz de deces al unei rude apropiate) sunt stabilite de catre agentia de voiaj potrivit Contractului de Charter incheiat cu WizzAir.
19.5 In momentul rezervarii, dvs. sau Persoana Platitoare de Bilet aveti obligatia sa comunicati agentiei dvs. de voiaj invaliditatea fizica, mobilitatea redusa, bolile grave sau contagioase de care suferiti, precum si celelalte conditii care necesita asistenta medicala. In cazul in care Pasagera a depasit cea de-a 28-a saptamana de sarcina la data zborului de plecare sau de sosire, veti aduce acest lucru la cunostinta agentiei de voiaj la data rezervarii, si veti prezenta si un certificat medical in acest sens. Agentia dvs. de voiaj are obligatia sa ne puna la dispozitie toate informatiile prezentate, odata cu certificatul dvs. medical. In cazul nerespectarii acestor obligatii de catre agentia de voiaj, aceasta poarta raspunderea pentru toate daunele suportate drept consecinta a respingerii accesului dvs. la bord.
19.6 In cazul in care intentionati sa transportati Bagaje speciale sau cu regim conditionat aveti obligatia sa comunicati acest lucru agentiei de voiaj. Este obligatia agentiei de voiaj sa ne prezinte solicitarea dvs. (vezi paragraful 14.4). In cazul nerespectarii conditiilor de mai sus de catre agentia de voiaj, aceasta poarta raspunderea pentru eventualele daune suportate drept consecinta a neinformarii noastre .
19.7 Pentru cursele charter nu se aplica Articolul 7 din aceste Conditii Generale de Transport.
19.8 Cererile de despagubire si reclamatiile (inclusiv cele referitoare la Bagaje si cele formulate in urma modificarilor de orar, a intarzierii, a anularii si a redirectionarii curselor) vor fi prezentate in scris la agentia dvs. de voiaj. Se vor aplica termenele prevazute in Articolul 18.
19.9 Agentia de voiaj care se ocupa de cursa charter raspunde de toate cheltuielile suportate din motive independente de vointa noastra.
19.10 Agentia de voiaj care se ocupa de cursa charter raspunde de toate cheltuielile suportate drept consecinta a rezervarii facute peste numarul de locuri.
19.11 In cazul in care aveti dreptul la recuperarea unor sume de bani, Wizz Air va achita aceste sume agentiei dvs. de voiaj, asadar, solicitarea dvs. va fi prezentata acesteia.

ARTICOLUL 20 - INTERPRETAREA
20.1 In caz de dubiu, varianta in limba maghiara a prezentelor Conditii Generale de Transport are caracter prevalent.
20.2 Titlul fiecarui articol din prezentele Conditii de Transport are numai caracter structural si nu va fi folosit in interpretarea textului.
20.3. Daca persoana care efectueaza rezervarea este alta decat Pasagerul, sau daca aceasta persoana face rezervare si in numele altor Pasageri, noi presupunem ca, in timpul procesului de rezervare, acea persoana face declaratii si isi da consimtamantul pentru toti (ceilalti) Pasageri care au aceeasi rezervare si ca acea persoana este autorizata sa faca declaratii si sa isi dea consimtamantul in numele Pasagerului (Pasagerilor) mentionat(ti) mai sus.

Multumim site-ului Wizz Air pentru informatii!



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport