ANPC controleaza companiile aeriene



Tags: zboruri ieftine, low-cost, bilete avion, bilete de avion ieftine, www.wizzair.ro, www.wizzair.com, Blue Air, Ryanair, Germanwings, blu air, easyJet, KLM, Air France, Alitalia



Newsletter - Bilete de avion ieftine

ANPC verifica in aceste zile modul in care companiile aeriene care nu si-au putut efectua cursele au acordat asistenta pasagerilor care platisera biletele pentru zborurile respective.

Masurile dispuse impotriva operatorilor economici care nu au respectat drepturile pasagerilor vor fi facute publice in momentul finalizarii controalelor.

Din datele primite de la Aeroportul Henri Coanda - Bucuresti, in perioada 2 – 5 ianuarie 2007 au fost 76 de zboruri intarziate (decolari si aterizari) mai mult de 120 minute, curse ale urmatoarelor companii aeriene: Aeroflot Russian International, Air France, Air Malta, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Carpatair, Cimber Air, Lufthansa, EL-AL Israel Airlines, European Air Transport, KLM-Royal Dutch Airlines, LTE International Airways, Malev, Myair, Romavia, Sunexpress Operation, Swiss International Airlines, Syrian Arab Airlines, Tarom, TNT European Air Network, Turk Hava Yollari, Wizz Air.

Chiar daca, in aceasta perioada, la sediul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti au fost inregistrate doar 7 reclamatii referitoare la intarzieri sau anulari de zboruri, in prezent, inspectorii de la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti - Ilfov verifica daca toate companiile aeriene de mai sus au respectat drepturile pasagerilor reglementate prin Regulamentul CE 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenta si compensare in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor si anume:

- informarea in scris a fiecarui pasager cu privire la drepturile pe care acestia le au in cazul in care zborul este intarzit cu mai mult de 2 ore sau anulat;
- deservirea pasagerilor: oferirea de mese si bauturi racoritoare direct proportionale cu timpul de asteptare; cazare hoteliera (o sedere de una sau mai multe nopti sau, in cazul in care este necesar, o sedere suplimentara fata de cea prevazuta de pasager); transportul dintre aeroport si locul cazarii (hotel sau altele); dreptul la doua apeluri telefonice gratuite si dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail; posibilitatea de a alege intre rambursarea, in termen de sapte zile, a intregului cost al biletului, la pretul de achizitie (pentru partea sau partile de calatorie neefectuate si pentru partea sau partile deja efectuate, in cazul in care zborul devine inutil in raport cu planul de calatorie initial al pasagerului), impreuna cu, daca este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare initial, cat mai repede posibil.

Pentru faptul ca pasagerii nu au fost informati in scris cu privire la drepturile pe care le au, compania poate fi sanctionata cu amenda cuprinsa intre 300 si 500 lei, pentru fiecare pasager, iar pentru faptul ca pasagerilor nu li s-a acordat asistenta, amenda este cuprinsa intre 800 si 1800 lei, pentru fiecare pasager in parte.

In ceea ce priveste situatia inregistrata la aeroportul din Bacau, la interventia Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau, compania Blue Air care opera zborul spre Torino din data de 03.01.2008, avand 165 de pasageri inregistrati, a oferit acestora asistenta pana la efectuarea zborului.

Sursa: Amosnews


căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport