Compania Ryanair nu este interesata de aeroporturile scumpe



Tags: zboruri ieftine, low-cost, bilete avion, bilete de avion ieftine, www.wizzair.ro, www.wizzair.com, Blue Air, Milano, Italia, avion, Spania, Bucuresti, Ryanair, Germanwings, bilete low cost, blu air



Newsletter - Bilete de avion ieftine

Liderul low-cost european Ryanair, care va incepe sa opereze in Romania pe rutele Constanta-Pisa si Arad-Milano in luna aprilie a acestui an, nu este interesat de aeroporturile din Capitala, considerandu-le prea scumpe.

"In mai multe tari in care am intrat am atacat aeroporturile regionale. De exemplu, in Polonia suntem lideri de piata in conditiile in care avem doar o singura ruta cu plecare din Varsovia. Nu suntem interesati de aeroporturile scumpe", a spus Tomasz Kulakowski, sales&marketing manager pe Europa Centrala.

Astfel, Ryanair a ales doua aeroporturi din provincie, respectiv Arad si Constanta, pe care competitorii au o prezenta scazuta sau nu opereaza deloc.

Astfel, de pe Aeroportul International Arad zboara in prezent compania Blue Air, in timp ce de pe aeroportul Constanta opereaza doar compania de linie regulata Malev.

Reprezentantul Ryanair a mai spus ca strategia companiei este sa intre mai tarziu pe piata, dar ca tinteste pozitia de lider in fiecare tara in care opereaza.

"In cinci ani vrem o cota de 50% din intreaga piata (n.red - atat zboruri low-cost, cat si zboruri de linie regulata)", afirma Kulakowski.

Astfel, Ryanair a anuntat primele zboruri din Romania dupa ce operatori precum Blue Air, MyAir sau Wizz Air au obtinut deja cote importante din piata. De altfel, segmentul zborurilor low-cost a inregistrat cresteri de peste 100% in 2007, numarul de pasageri transportati de companiile care vand bilete ieftine tinde spre 2 milioane de persoane.

Germanwings si easyJet au atacat Romania anul trecut, insa ambele companii opereaza deocamdata doar din Bucuresti. Desi momentan a anuntat doar doua rute pe care a estimat un trafic de 80.000 de pasageri, Ryanair vizeaza si alte aeroporturi din tara.

"Suntem in discutii cu orice aeroport pe care putem ateriza cu un Boing 737", a spus Kulakowski. Astfel, compania ar putea incepe sa opereze in Romania si de pe aeroporturile din Cluj, Timisoara sau Sibiu.

Spre deosebire de alte companii low-cost care si-au adaptat strategia pietei locale, deschizandu-si birouri de vanzari in Romania sau colaborand cu agentii de turism, Ryanair va vinde biletele doar online, singura modalitate de plata fiind cea electronica, pentru a mentine costurile cat mai jos.

"Si in alte tari ni s-a spus ca numarul de persoane care detin carduri este scazut, insa cu toate acestea am reusit sa vindem un numar ridicat de bilete", a precizat reprezentantul companiei. Cele doua rute cu care va intra Ryanair in luna aprilie vor avea o frecventa de trei zboruri pe saptamana, iar preturile biletelor vor incepe pentru o cursa Arad - Milano Bergamo de la 12,99 euro, pret care include si taxele de aeroport, iar pe ruta Arad Pisa de la 17,99 de euro.

"Avem mai multe nivele de pret, dar 70% din bilete sunt la cele mai scazute preturi. Intr-adevar, cele mai scumpe bilete pot ajunge si 150 de euro, insa numarul acestora este redus. Pretul mediu al unui bilet Ryanair este de 44 de euro", a spus Kulakowski.

Ryanair are, in Europa, 26 de baze si 628 de rute in 25 de tari. La sfarsitul lunii martie 2008, flota companiei va fi compusa din 163 de aeronave Boeing 737-800, iar alte 99 de aeronave noi vor fi cumparate in urmatorii cinci ani.

Ryanair are 5.000 de angajati si estimeaza ca va... (continuare in Ziarul financiar )


căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport